Вівторок, 22.05.2018, 08:56
Вітаю Вас, Гість
Головна » Методична скарбничка » Літературне читання » Літературне читання 2 клас

Ліс і лис
09.05.2018, 17:04

Тема: Дива поряд із нами. В. Коломієць «Ліс і лис» (С. 152-153)

Мета: формувати читацьку, комунікативну та інформаційно-пізнавальну компетентності. Удосконалювати навички виразного свідомого читання, вмілого використання інтонацій у мовленні, вміння розкривати зміст поезії. Розвивати зв’язне монологічне мовлення, уміння обстоювати та доводити власну думку. Виховувати інтерес до читання.

Хід уроку:

І. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка. Мовно-логічні вправи

1. Робота над загадкою

Я руда, низького росту,

Хитра я і довго... (хвоста)

На курей я вельми ласа —

В них таке смачненьке…(м'ясо)

Вовку-брату я сестриця,

А зовуть мене… (лисиця)

2. Скласти опис лисиці за питаннями

  1. Хто така лисиця?
  2. Чим вкрите її тіло?
  3. Який у лисиці хвіст?
  4. Яка мордочка?
  5. На що схожі очі рудого хижака?
  6. У яких казках головним персонажем є лисиця?

Перегляд мультфільму «Лис та їжак»

3. Робота над скоромовкою

Лис малий і більший лис

По гриби ходили в ліс.

Заздрить білка в лісі лису —

Лис лисички ніс із лісу.

Л. Куліш-Зіньків

4. Читайте тільки назви дерев!

Рюкзак, дуб, краб, моряк, сосна, стіна, козак, смерека, метро, ялинка, жарт, калина, тополя, береза, корова.

5. Читайте швидко, чітко!

сік

рік

лід

жук

сік

рак

ліс

бук

сік

рік

ніс

бик

сік

рік

піч

бак

III. Оголошення теми і завдань уроку. Мотивація

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Опрацювання твору Володимира Коломійця «Ліс і лис»

1) Гра «Мовчанка».

Мовчазне читання учнями вірша.

— У якому темпі слід читати вірш?

— Після яких слів потрібно зробити найдовшу паузу?

2) Читання вірша вчителем. Співставте свої передбачення зі зразком.

3) Читання вірша уголос частинами.

4) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Де гуляє лис?

— Який у нього настрій?

— Чим розчулений лис?

— Куди лис записує свої вірші?

— Прочитайте опис блокнота.

— Який це лис — добрий чи злий?

5) Гра «Мікрофон».

— Про що писав у своїх віршах лис? (Кожен учень висловлює свою думку.)

6) Гра «Добери пару».

— З’єднайте слова у словосполучення.

Лис

ліс

кора

звуки

думки

листки

блискучий

бура

сонячний

хороші

чудні

лагідний

7) Гра «Знайдіть риму».

Лис — ліс;

зітхає — складає;

палітурки — тук-туки;

пеньок — думок;

лісом — лисом.

8) Конкурсне читання вірша учнями класу.

9) Цікава інформація про лисицю

1) Лисиці всеїдні. Переважно харчуються лисиці невеликими тваринами: дрібними гризунами, кроликами, зайцями і козулями.

2) Хвіст для лисиці дуже важливий орган. Під час бігу він допомагає їй тримати рівновагу, а взимку служить додатковим захистом від холоду.

3) Найбільш розвиненими почуттями у лисиць є слух і нюх.

4) Лисицю намагалися одомашнити. В результаті експерименту була одомашнена сріблясто-чорна лисиця.

V. Підсумок уроку

— Що зацікавило вас на сьогоднішньому уроці?

— Чи сподобалося вам фантазувати?

VI. Домашнє завдання

Підготувати переказ казки про лисицю.

Категорія: Літературне читання 2 клас | Додав: 19atevs71
Переглядів: 13 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar