Вівторок, 22.05.2018, 08:52
Вітаю Вас, Гість
Головна » Методична скарбничка » Математика » Математика 2 клас

Таблиця ділення на 9
22.04.2018, 17:56

Тема: Таблиця ділення на 9. Обчислення значень виразів на дії різного ступеня. Знаходження частини числа. Порівняння значень виразів і чисел.
Мета: скласти таблицю ділення на 9; закріплювати вміння обчислювати значення виразів на дії різного ступеня, знаходити частини числа, порівнювати значення виразів; розвивати логічне мислення; формувати позитивне ставлення до предмета, доброзичливе ставлення
до однокласників.

Хід уроку

I. О рганізація класу
II. Повідомлення теми та мети уроку
III. Перевірка домашнього завдання

IV. Мотивація навчальної діяльності
Учитель повідомляє, що сьогодні клас вирушає в похід і на дітей
чекають неабиякі пригоди та випробування. (Демонструє карту подо-
рожі, яку доведеться здійснити.)
V. Актуалізація опорних знань
Випробування «Дрімучий ліс».
— Цей ліс чарівний. Щоб пройти ним лісом, треба знайти два
числа. Давайте пригадаємо, які числа називаються парними, а які
непарними. (Діти пригадують.)
— Вгадаємо перше число: це найменше одноцифрове парне чис-
ло. (2.)
— Вгадаємо друге число: це найбільше одноцифрове непарне чис-
ло. (9.)
— Складіть послідовність — доріжку з цих чисел. (2, 9, 2, 9, 2,
9, …)
— Поодинці в лісі ходити небезпечно, навіть числам. Тому скла-
діть із цифр 2 і 9 усі можливі двоцифрові числа. (29, 22, 99, 92.)
— Іти цим числам треба так: старші попереду, а молодші позаду.
Як же нам розмістити ці числа? (У порядку зменшення.)
— Запишіть їх. (99, 92, 29, 22.)
VI. Р обота за темою уроку
1. Випробування «Гора».
— Погляньте-но, діти, куди привела нас стежинка? (До гори. Вчи-
тель показує на карті.)
— Нам треба здолати цю гору, обчисливши складні вирази. Під-
німатися на гору дуже важко, тому давайте разом обчислимо вирази
з діями різних ступенів.
9 · 3 – 19                                                        9 · (27 – 18)
69 + 21 : 7                                                     (48 + 24) : 8
— Спускатися з гори легше. Самостійно обчисліть решту вира-
зів.
28 : 4 · 2                                                          36 : 6 : 2
4 · 2 · 3                                                            6 · 4 : 8
— Сподіваюся, з гори спустилися всі сусіди по парті. Перевірте
правильність обчислень одне в одного.
2. Фізкультхвилинка.
У похід за знаннями пішли,
(Ходьба на місці.)
І чимало нового знайшли,
(Нахили вперед.)

Подивились наліво-направо,
(Повороти корпуса.)
Знати більше ми маємо право.
(Кругові рухи головою.)
У повітряні кулі сідаємо,
(Імітують надування кульок.)
До хмаринок у небо злітаємо.
(Піднятися на носочках, руки вгору.)
В небі будемо літати,
(Імітують політ птахів.)
Все довкола споглядати.
(Дихальні вправи.)
VII. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
1. Бесіда.
— З кожним кроком ми все ближче до того місця, де видобува-
ють коштовні камені. Та труднощі ще попереду. Де ми опинилися?
(Біля річки.)
— Нам треба перебратися на другий берег. Та зробити це ми змо-
жемо вивчивши таблицю ділення на 9.
— Як можна скласти таблицю ділення?
2. Виконання завдання 944 (с. 140 підручника).
VIII. Первинне закріп лення матеріалу
1. Виконання завдання 945 (с. 141 підручника) фронтально.
2. Р обота над задачею.
• У похід вирушили 17 хлопчиків і 19 дівчаток. Катером на дру-
гий берег можна переправити тільки 9 школярів. Скільки хо-
док доведеться зробити катеру, перевозячи дітей?
— Є катер, та ми не зможемо ним скористатися доки не розв’яжемо
задачу.
Ознайомившись із задачею, учні аналізують умову, складають
план розв’язання і розв’язують задачу.
— Запишіть розв’язання і відповідь.
— Молодці! Тепер ми всі переправимося на другий берег.
— Діти, куди ми з вами тепер потрапили? (На галявину.)
— Тут ми зробимо привал і попрацюємо з підручником.
3. Виконання завдання 946 (с. 141 підручника).
Вправа опрацьовується фронтально (перше запитання усно, а дру-
ге в зошиті).
Додаткову задачу 948 розв’язують учні, які впоралися з усіма по-
передніми завданнями.

4. Робота з геометричним матеріалом.
— Наша мета вже близько. Галявина, на якій ми відпочивали,
дещо незвична. Яку геометричну фігуру вона нагадує? (Трикут-
ник.)
— Відомо, що периметр цього трикутника 75 м, довжина однієї
сторони 24 м, другої — 40 м. Яка довжина третьої сторони?
— Число, яке отримаєте в результаті, вкаже вам на кількість
кроків, які треба зробити від цієї сторони. Яку саме кількість кроків
треба зробити? (11.)
5. Виконання завдання на розвиток логічного мислення.
— Діти, чому ми стоїмо на місці? (Не знаємо, звідки треба від-
лічувати кроки.)
— Подивіться на галявину. Що тут росте? (Квіти.) Не прості кві-
ти, а числові. Кожна квітка має своє число. Від однієї з цих квіток ми
й повинні відлічити вниз 11 кроків. А щоб знайти цю квітку, треба
розв’язати задачу і знайти правильну відповідь.
• У туристів у двох коробках було порівну цукерок. Коли з пер-
шої коробки взяли чверть усіх цукерок, а з другої — дві цукер-
ки, в коробках залишилося порівну цукерок. Скільки цукерок
було в коробках спочатку?
Розв’язання:
Якщо в двох коробках було і залишилося порівну цукерок, то взя-
ли з кожної коробки однакову їх кількість. Отже, чверть усіх цуке-
рок дорівнює двом, тоді в кожній коробці було спочатку 2 · 4 = 8 цу-
керок.
— То від якої квітки слід рухатися вниз? (Від квітки з числом 8.)
Ця квітка росте зліва від сторони завдовжки 40 м.
6. Виконання завдання 947 (с. 141 підручника).
— Перепочити і повправлятися у самостійному знаходженні
частини
числа ви можете, виконавши вправу 947. (Перевірка фрон-
тальна.)

7. Порівняння значень виразів.
— Може тепер вже здійснимо відлік кроків? (Не можемо, бо не
знаємо, в який бік рухатися.)
— Подивіться на карту. На цій галявинці дві доріжки. Між ними
лежить камінь. На ньому написані вирази. Вам треба порівняти їх
значення і йти в той бік, куди вкаже знак порівняння. Будьте уваж-
ні. Лише один знак покаже правильний напрямок.
7 · 5      9 · 3                                            45 : 9         40 : 8
— У який бік нам треба йти? (Вліво.)
8. Робота з виразами.
— От ми і прийшли. Невже саме на цьому місці видобувають коштовні камені? Вхід до шахти зачинено. Ми мусимо підібрати ключ до замка. У нас є чотири ключі з виразами без знаків дій. Вам необхідно розставити знаки дій і вибрати підходящий ключ — той, на
якому дія множення.
7 … 8 = 56                   57 … 9 = 48                    40 … 5 = 8                        18 … 9 = 2
— А тепер уважно погляньте на ключі. Який із них нам потрібен? (Ключ із результатом 56.)
— Правильно! Ключ підібрали. Вперед, за скарбами!
IX. Підсумок уроку
— Погляньте-но на ці розсипи коштовного каміння! Та це ж оцін-
ки! Ще й неабиякі, а найвищі.
— Хто заслуговує на ці оцінки?
— А як кожен з вас оцінює свою роботу?
VIII. Домашнє завдання
№ 949 та 950 (с. 141 підручника).
www.e-ranok.com.ua

Категорія: Математика 2 клас | Додав: 19atevs71
Переглядів: 9 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar