Вівторок, 16.04.2024, 22:23
Вітаю Вас, Гість
Головна » Методична скарбничка » Я у світі » Я у світі

Це - наше і це - твоє
24.08.2016, 13:12

Перший урок

1-Б клас                                                                                                01.09.2016

Тема: Це – наше і це – твоє 

Мета:                                                              

викликати   позитивні   емоції   від   зустрічі   з   вчителем,   школою, однокласниками. Розвивати пізнавальний інтерес. Формувати у школярів активну громадянську позицію шляхом вивчення історії держави, її національних і культурних традицій, поваги до законів України, усвідомлення морально-правових норм та загальнолюдських цінностей суспільства. Донести до свідомості учнів те, що усім українцям є ще навколо чого об’єднуватись, є що берегти і захищати, є чим пишатися та за що вболівати. Виховувати гордість за славетне історичне минуле, бажання зберегти та примножити культурні надбання українського народу.

Обладнання: уривок з мультфільму «Як козаки сіль купляли», презентація «Це – наше і це – твоє», класний куточок державної символіки, відеозапис Гімну України, відеоролик телеканалу ПЛЮСПЛЮС «Знана у всьому світі вишивка наша», фізкультхвилинка «Україно, ми твоя надія», відеоролик телеканалу ПЛЮСПЛЮС Всесвітньо відомий танок Гопак – наш!».

Тип уроку: віртуальна подорож

Хід уроку

І. Організаційний момент

Дорогі учні!

     Перший урок – це не тільки початок нового навчального року. З цього уроку почнеться подорож у шкільне життя, в Країну Знань, що є частинкою нашої квітучої і неповторної Батьківщини.

  • Діти, а як називається наша Батьківщина? Україна. (Слайд 2)
  • А яке найголовніше місто нашої країни? Київ. (Слайд 3)
  • А яка найбільша річка України протікає через Київ? Дніпро. (Слайд 4)

 Я бачу, що ви вже багато знаєте. Але, повірте, Країна Знань безмежна. І я, вчитель, і ви, учні, докладатимемо багато зусиль, щоб  мандрівка її просторами була успішною, захоплюючою. А сьогодні допоможуть нам подорожувати славетні українські герої. Хто це, ви дізнаєтесь, якщо переглянете уривок з мультфільму.

(Перегляд уривку з мультфільму «Як козаки сіль купляли»)

  • То хто ж нас буде супроводжувати і захищати у дорозі? Українські козаки. (Слайд 5)
  • Так, діти. Знайомтеся з хоробрими українськими воїнами-козаками: Граєм, Оком та Туром. Вони хочуть випробувати вас своїми завданнями, чи готові ви мандрувати довгим шляхом Країни Знань. У цій подорожі нам у нагоді стануть увага, сміливість, швидкість та уміння слухати. Давайте відгадаємо завдання козаків.

Завдання від козака Грая (Слайд 6)

Одними очима, без допомоги пальців або олівця, порахуйте, скільки коліс і скільки мішків на галявині.

Завдання від козака Ока(Слайди 7-13)

На слайді показано предмет і названо видове поняття.  Учень називає родове (наприклад, мед – їжа).

Бандура – музичний інструмент, кінь – тварина, калина – рослина, кущ, бджола – комаха, лелека – птах, верба – дерево.

Завдання від козака Тура(Слайди 14-18)  

Визначте «зайвий» предмет:

  1. Човен, риба, вудка, лисиця;

2) коза, корова, кінь, ведмідь;

3) молоко, сир, сметана, яйце;

4) ручки, книги, олівці, подушки;

5) ромашки, мак, барвінок, гарбуз.

- Козаки переконались, що ви уважні, працьовиті та активні, справжні першокласники-козачата. А тому не будемо гаяти більше ані хвилини та вирушаємо у путь Країною Знань.

ІІ. Сприйняття та усвідомлення знань

Зупинка «Символічна»

1. Слухання казки від козаків (Слайди 19-23)

Наша рідна Україна, наша Батьківщина, яка має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має також неповторні державні символи, за якими Україну впізнають у світі. Послухайте про них казку.

Давним-давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя. Підросли вони, вирішили піти в люди і прославити свою матір.

Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я – Тризуб.

Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім’я – Прапор.

А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн.

З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір Україну.

2. Бесіда за змістом почутого

  • То хто ж ця матір-героїня?
  • Скільки у неї було синів?
  • Як їх назвали?
  • Чи хорошими дітьми виросли парубки? Чому?

3. Огляд куточка державної символіки

Діти. У нашому класі є куточок державної символіки. Що ви бачите на ньому? На ньому є зображення Державного Герба України – Тризуба, Державного Прапора та уривок з тексту Гімну України «Ще не вмерла Україна», який створили композитор Михайло Вербицький та поет Павло Чубинський. Гімн звучить на різних урочистостях, святах. Зараз ми послухаємо Гімн України. Слухати його потрібно стоячи, тримаючи праву руку на грудях.

4. Перегляд відеоролика «Державний Гімн України»

Зупинка «Музична»

5. Фізкультхвилинка (Слайд 24)

Діти. Українці – дуже талановитий народ. Як відомо, це співоча нація, і без пісні не проходить жодна подія. Жваві та веселі, журливі та сумні мотиви споконвіку линули в височінь з українських земель. У нашій мандрівці прийшов час перепочити. Давайте, доки наші козаки варитимуть смачний обід, ми продемонструємо свої вміння танцювати та співати.

(Фізкультхвилинка-руханка «Україно, ми твоя надія»)

6. Ознайомлення з танцем «Гопаком» (Слайд 25)

Та не лише піснями славиться Україна. Візитною карткою українського народного мистецтва є й танець. Чи знаєте ви його назву?
— Це танець – Гопак. Давайте дізнаємось більше про нього!

(Перегляд відеоролика телеканалу ПЛЮСПЛЮС «Всесвітньо відомий танок Гопак – наш!»)
 — Отже, чому український народний танець має назву «Гопак»?
— Що потрібно було для того, аби вправно виконати елементи танцю?

Зупинка «Наші обереги»

Зовсім недавно, 24 серпня, наша держава відзначила іменини незалежності (Слайд 26).

Хто знає, скільки років? (Правильно, 25 років).
Проте, наша держава значно старіша. Вона має давнє героїчне минуле, неповторні пам'ятки архітектури, які відвідують туристи з усіх куточків Землі, продукцію, яку з радістю смакують у всьому світі. А нашу вишиванку вважають витвором мистецтва та навіть створили на її честь свято!
— А хто знає, коли відзначають Всесвітній день вишиванки?
(Кожного третього четверга травня.) Візерунки на вишитих сорочках та рушниках – не просто орнаменти – це прадавні обереги. Давайте уважно переглянемо невеличкий ролик: можливо, чогось про вишиванку ми іще не знаємо?
7. Перегляд відеоролика телеканалу ПЛЮСПЛЮС «Знана у всьому світі вишивка — наша».
—Що нового ви дізналися з відео?
—А про що вже вам було відомо раніше?
— Розгляньте зразки вишиваних візерунків.

(Перегляд зразків орнаментів для вишивання на слайді 27)

—Які рослини ви впізнаєте у цій вишивці?
—На багатьох зразках є дуб та калина.
8. Розповідь вчителя

Дуб, калина, а ще верба та тополя, житнє колосся та маковий цвіт – це все – рослинні символи України.
— Вважалося, коли в родині народжується хлопчик, батько має посадити дуба, адже разом з молодим деревцем зростатиме і сила маленького хлопчика, він стане мужнім, кремезним та відважним. (Слайд 29)
Якщо ж на світ з'являлася дівчинка – у подвір'ї садили калиновий кущ, бо «…як розцвітає щовесни калина буйним цвітом, як нанизує червоне намисто щоосені, так цвістиме і рум'янітиме донечка…».
Дуб та калина – символи краси та сили. Саме тому, вишиваючи синові сорочку, а доньці весільний рушник, мати обов'язково вишивала дубове листя та калинові кетяги – як побажання доброго здоров'я, міцності родини та довгого і щасливого життя. (Слайд 30)

ІІІ. Заключна частина
1. Слово вчителя

Безумовно, багата наша Батьківщина. Стільки цікавих місць, корисних природних ресурсів та неймовірно красивих культурних реліквій береже вона в собі. Звичайно, про все не можна розповісти під час однієї мандрівки.
    Протягом цього навчального року і наступних років ми з вами ще не раз познайомимося з мальовничими куточками нашої держави, полинемо в далеке історичне минуле і спробуємо зазирнути у майбутнє, відвідаємо багато цікавих місць та познайомимося зі славетними українцями, які відкрили ім'я України усьому світові, показали її багаті таланти.

А зараз давайте перевіримо, чи добра у вас пам'ять.
2. Вікторина «Моя Україна» (Слайди 31-39)

  1. Як називається країна, у якій ми живемо? (Україна)
  2. Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)
  3. Державний Герб України – це…(Тризуб)
  4. Якого кольору Державний Прапор України? (Синьо-жовтого)
  5. Урочиста пісня нашої держави …(Гімн України)
  6. Як називається українська вишита сорочка? (Вишиванка)
  7. Який кущ вважають народним символом України? (Калину)
  8. Яка найбільша річка України? (Дніпро)
  9. Як називається відомий український танець? (Гопак)

Бережіть свою Батьківщину, любіть свій рідний край, бережіть природу, прикрасьте нашу країну своїми добрими вчинками, щоб і ваше ім’я звучало у віках лише з добрим словом. Шануйте батьків, допоможіть другові у біді, подайте руку допомоги тому, хто цього потребує. Вчіться старанно, черпайте мудрість з книги. Відсьогодні дорога до знань поведе нас усіх новим, незвіданим, широким і дуже важливим шляхом. У добру путь!

Конспект підготувала:

Коренюк С.А., вчитель початкових класів Богуславської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №1, вчитель-методист. Сайт: pershilastivky.at.ua

При підготовці розробки уроку було використано матеріали

Ткаченко А.О., методиста відділу початкової освіти КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти», вчитель початкових класів. http://ukrom.in.ua/lessons/15-ce-nashe-ce-tv-pershii-urok-2016.html

Категорія: Я у світі | Додав: Lightning
Переглядів: 1520 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar