Головна » Методична скарбничка » Я у світі » Я у світі |
25.02.2016, 21:42 | |
Тема: Батьки зобов’язані – діти зобов’язані Мета: розширити уявлення учнів про взаємні обов’язки батьків і дітей. Виховувати любов і повагу до всіх членів родини, бажання прагнути злагоди у сімейних стосунках. Обладнання: мікрофон, презентація «Батьки зобов’язані – діти зобов’язані». Хід уроку: I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда — Як ви розумієте вислів взаємні обов’язки? — Чи маєте ви обов’язки у сім’ї? Розкажіть про них. — Якими, на вашу думку, є обов’язки батьків у сім’ї? III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, якими є взаємні обов’язки батьків і дітей. IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Читання й обговорення уривка із книжки розповідей для маленьких дітей Л. Толстого — Поміркуйте, як письменник закінчив цю повчальну історію. У бабусі була онучка; спочатку маленька онучка все спала, а бабуся сама пекла хліб, мела хату, мила, шила, пряла й ткала для онучки; а після бабуся стала стара... (...стара стала, і лягла на піч, і усе спала. І внучка пекла, мила, шила, ткала і пряла на бабусю.) — Яка виросла внучка? — У кого вона вчилася вести господарство? — Наведіть приклади життєвих ситуацій, що можуть проілюструвати, як виявляються взаємні права та обов’язки батьків і дітей. Висновок. Батьки і діти зобов’язані надавати взаємну моральну підтримку та матеріальну допомогу одне одному. 2. Творче завдання «Кращі у світі батьки і діти» Учні об’єднуються в пари. Одна дитина з пари обмірковує і записує якості кращих у світі батьків, інша — якості кращих у світі дітей. 3. Бесіда Щоб пояснити суть поняття «батьківська любов», учитель проводить бесіду. — Чи люблять вас батьки? — За що вони вас люблять? — Як ви гадаєте, якби ви були менш розумними, менш слухняними, менш красивими, чи перестали б ваші батьки любити вас? 4. Казковий вернісаж Обговорення стосунків батьки-діти у казках А. Ліндгрен «Малюк і Карлсон, який живе на даху», «Білосніжка та семеро гномів», «Снігова королева». — Згадайте казку — Який персонаж казки викликає співчуття і чому? — Хто пригноблює головного героя? — Хто в цій історії виступає захисником прав пригнобленого? 5. Опрацювання оповідання В. Сухомлинського «Подарунок нерідній дочці» В одного чоловіка були три рідні дочки й четверта — нерідна. Поїхав батько в місто, купив дочкам подарунки. Сидять дівчатка перед батьком, чекають, затамувавши подих, що ж він кожній привіз. — Це тобі,— витяг батько з мішка гребінець і дав першій рідній дочці. — Це тобі,— витяг разок намиста і дав другій рідній дочці. — Це тобі,— витяг з мішка три стрічки в косу й дав третій рідній дочці. — А це тобі,— витяг батько з мішка барвисте шовкове плаття і дав нерідній дочці. Зраділа нерідна дочка та й міряє плаття, а батько тим часом цілує кожну рідну дочку й про здоров’я питає. А нерідна бачить, що батько цілує рідних, поклала плаття та й жде: ось і до мене ж підійде батько, поцілує й про здоров’я спитає. Ждала-ждала та й не діждалась. — Які подарунки привіз тато? — Чому четверта донька не діждалась поцілунку батька? — Діти, а чи знаєте ви, кого називають сиротами? 6. Слухання й обговорення вірша Т. Трєшневської НЕМАЄ В МЕНЕ МАМИ Я сирітонька маленька, Бо померла моя ненька, В цілій хаті я ґаздую І бабусенька старенька... Не вишивана нитками, Лиш мережана сльозами В мене біла сорочина... Бо я вже не маю мами. І за тії чоботята Болять в мене рученята, Бо за сирітську роботу Все маленька є зарплата... Але хоч немає мами, Та радію нині з вами... Бо є в небі друга мати, Що опікується нами. — З ким залишилася жити сирітка? — А як ви розумієте слова «І за тії чоботята болять в мене рученята»? — Про яку «другу маму» говорить сирітка? — Діти, сироти були в ті часи, коли були пани. А як ви гадаєте, у наш час є діти-сироти? Хто про них турбується? 7. Метод «Мікрофон» Як ви шануєте своїх батьків, віддячуючи за їх ласку і піклування? — Шанування батьків — один із найсвятіших обов’язків людини, одна з найголовніших заповідей людського життя. «Шануй батько й неньку, буде тобі скрізь гладенько» — навчає народна мудрість. Вона втілена і у головному законі нашої держави — Конституції України. У статті 51 записано: «Батьки зобов’язані утримувати дітей до їх повноліття. Повнолітні діти зобов’язані піклуватися про своїх непрацездатних батьків». 8. Робота за підручником (с. 98–103) Учні читають статтю «Батьки зобов’язані — діти зобов’язані» та вико- нують завдання на с. 98. Робота в групах Учні читають статтю «Поважай старших» і виконують завдання на с. 100. Учні виконують завдання на с. 102. Опрацьовують розповіді учнів «Найдорожче слово» і «Про мою маму» та виконують завдання на с. 103. Фізкультхвилинка V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ 1. Робота над прислів’ями — Пригадайте народні прислів’я, у яких ідеться про відносини батьків і дітей. Яка роль батьків у житті дітей? Яке дерево, такі в нього квіточки, які батьки,... (такі їхні діточки). Який корінь, такий пагінець, які самі,... (такі й сини). Який дуб, такий тин,... (який батько, такий син). Які самі,... (такі й сини). Яка гребля, такий млин,... (який батько, такий син). Не навчив батько — ... (не навчить і дядько). У дитини заболить пальчик, ... (а у мами — серце). Рідна мати однією рукою б’є своє дитя, ... (а іншою гладить). 2. Робота в зошиті на с. 27-28 3. Гра «П’ять речень» Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання. VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ — Коли виникають права та обов’язки дітей та батьків? — Чому права та обов’язки дітей та батьків мають взаємний характер? — Як повинні поводитися батьки і діти, щоб сім’я була щасливою? VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Підручник (с. 98–103) - повторити. | |
Переглядів: 2362 | Завантажень: 0 | Коментарі: 2 | |
Всього коментарів: 2 | |
| |