П`ятниця, 19.04.2024, 05:06
Вітаю Вас, Гість
Головна » Методична скарбничка » Я у світі » Я у світі

Обов'язки батьків та дітей у сім'ї
25.02.2016, 21:42

Тема: Батьки зобов’язані – діти зобов’язані

Мета:

розширити уявлення учнів про взаємні обов’язки батьків і дітей. Виховувати любов і повагу до всіх членів родини, бажання прагнути злагоди у сімейних стосунках.

Обладнання: мікрофон, презентація «Батьки зобов’язані – діти зобов’язані».

Хід уроку:

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

— Як ви розумієте вислів взаємні обов’язки?

— Чи маєте ви обов’язки у сім’ї? Розкажіть про них.

— Якими, на вашу думку, є обов’язки батьків у сім’ї?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, якими є взаємні обов’язки батьків і дітей.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Читання й обговорення уривка із книжки розповідей для маленьких дітей Л. Толстого

— Поміркуйте, як письменник закінчив цю повчальну історію.

У бабусі була онучка; спочатку маленька онучка все спала, а бабуся сама

пекла хліб, мела хату, мила, шила, пряла й ткала для онучки; а після бабуся

стала стара...

(...стара стала, і лягла на піч, і усе спала. І внучка пекла, мила, шила,

ткала і пряла на бабусю.)

— Яка виросла внучка?

— У кого вона вчилася вести господарство?

— Наведіть приклади життєвих ситуацій, що можуть проілюструвати, як

виявляються взаємні права та обов’язки батьків і дітей.

Висновок. Батьки і діти зобов’язані надавати взаємну моральну підтримку

та матеріальну допомогу одне одному.

2. Творче завдання «Кращі у світі батьки і діти»

Учні об’єднуються в пари. Одна дитина з пари обмірковує і записує якості

кращих у світі батьків, інша — якості кращих у світі дітей.

3. Бесіда

Щоб пояснити суть поняття «батьківська любов», учитель проводить бесіду.

— Чи люблять вас батьки?

— За що вони вас люблять?

— Як ви гадаєте, якби ви були менш розумними, менш слухняними, менш

красивими, чи перестали б ваші батьки любити вас?

4. Казковий вернісаж

Обговорення стосунків батьки-діти у казках А. Ліндгрен «Малюк і Карлсон, який живе на даху», «Білосніжка та семеро гномів», «Снігова королева».

— Згадайте казку

— Який персонаж казки викликає співчуття і чому?

— Хто пригноблює головного героя?

— Хто в цій історії виступає захисником прав пригнобленого?

5. Опрацювання оповідання В. Сухомлинського «Подарунок нерідній дочці»

В одного чоловіка були три рідні дочки й четверта — нерідна.

Поїхав батько в місто, купив дочкам подарунки.

Сидять дівчатка перед батьком, чекають, затамувавши подих, що ж він

кожній привіз.

— Це тобі,— витяг батько з мішка гребінець і дав першій рідній дочці.

— Це тобі,— витяг разок намиста і дав другій рідній дочці.

— Це тобі,— витяг з мішка три стрічки в косу й дав третій рідній дочці.

— А це тобі,— витяг батько з мішка барвисте шовкове плаття і дав нерідній

дочці.

Зраділа нерідна дочка та й міряє плаття, а батько тим часом цілує кожну

рідну дочку й про здоров’я питає.

А нерідна бачить, що батько цілує рідних, поклала плаття та й жде: ось і до

мене ж підійде батько, поцілує й про здоров’я спитає.

Ждала-ждала та й не діждалась.

— Які подарунки привіз тато?

— Чому четверта донька не діждалась поцілунку батька?

— Діти, а чи знаєте ви, кого називають сиротами?

6. Слухання й обговорення вірша Т. Трєшневської

НЕМАЄ В МЕНЕ МАМИ

Я сирітонька маленька,

Бо померла моя ненька,

В цілій хаті я ґаздую

І бабусенька старенька...

Не вишивана нитками,

Лиш мережана сльозами

В мене біла сорочина...

Бо я вже не маю мами.

І за тії чоботята

Болять в мене рученята,

Бо за сирітську роботу

Все маленька є зарплата...

Але хоч немає мами,

Та радію нині з вами...

Бо є в небі друга мати,

Що опікується нами.

— З ким залишилася жити сирітка?

— А як ви розумієте слова «І за тії чоботята болять в мене рученята»?

— Про яку «другу маму» говорить сирітка?

— Діти, сироти були в ті часи, коли були пани. А як ви гадаєте, у наш час

є діти-сироти? Хто про них турбується?

7. Метод «Мікрофон»

Як ви шануєте своїх батьків, віддячуючи за їх ласку і піклування?

— Шанування батьків — один із найсвятіших обов’язків людини, одна

з найголовніших заповідей людського життя.

«Шануй батько й неньку, буде тобі скрізь гладенько» — навчає народна

мудрість. Вона втілена і у головному законі нашої держави — Конституції

України. У статті 51 записано: «Батьки зобов’язані утримувати дітей до їх

повноліття. Повнолітні діти зобов’язані піклуватися про своїх непрацездатних батьків».

8. Робота за підручником (с. 98–103)

Учні читають статтю «Батьки зобов’язані — діти зобов’язані» та вико-

нують завдання на с. 98.

Робота в групах

Учні читають статтю «Поважай старших» і виконують завдання на с. 100.

Учні виконують завдання на с. 102.

Опрацьовують розповіді учнів «Найдорожче слово» і «Про мою маму» та

виконують завдання на с. 103.

Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота над прислів’ями

— Пригадайте народні прислів’я, у яких ідеться про відносини батьків

і дітей. Яка роль батьків у житті дітей?

Яке дерево, такі в нього квіточки, які батьки,... (такі їхні діточки).

Який корінь, такий пагінець, які самі,... (такі й сини).

Який дуб, такий тин,... (який батько, такий син).

Які самі,... (такі й сини).

Яка гребля, такий млин,... (який батько, такий син).

Не навчив батько — ... (не навчить і дядько).

У дитини заболить пальчик, ... (а у мами — серце).

Рідна мати однією рукою б’є своє дитя, ... (а іншою гладить).

2. Робота в зошиті на с. 27-28

3. Гра «П’ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

— Коли виникають права та обов’язки дітей та батьків?

— Чому права та обов’язки дітей та батьків мають взаємний характер?

— Як повинні поводитися батьки і діти, щоб сім’я була щасливою?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підручник (с. 98–103) - повторити.

Категорія: Я у світі | Додав: Lightning
Переглядів: 2362 | Завантажень: 0 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 2
avatar
0
1 pokalina • 06:16, 28.02.2019
smile
avatar
0
2 po32axmedzianova • 22:28, 21.01.2021
як скачати презентацію?
avatar