Головна » Методична скарбничка » Я у світі » Я у світі |
27.12.2015, 14:39 | |
Залізницький Михайло Максимович, вчитель етики християнської моралі, Коренюк Світлана Анатоліївна, вчитель початкових класів Богуславської спеціалізованої школи №1 – загальноосвітнього навчального закладу I-III ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів Предмети: Я у світі Етика християнської моралі Клас: 4 Розділ: Людина серед людей
Мета: Продовжити ознайомлення учнів з людськими чеснотами. Донести до свідомості дітей те, що людина сама здатна творити добро і зло. Викликати бажання бути чуйним, милосердним, співчутливим. Вчити наводити оцінні судження, аргументувати переваги добрих учинків. Розвивати логічне мислення, уміння аналізувати, робити висновки; зв’язне мовлення через потребу давати повні поширені відповіді на запитання. Виховувати відповідальність за власні вчинки стосовно себе, інших людей, дбайливе ставлення до живої природи. Обладнання: презентації в PowerPoint «Твори добро», «Добро і зло», фішки-«сердечка», скляна ваза, виховний мультфільм, паперові саморобки-голуби. Тип уроку: інтегрований урок-година спілкування Хід уроку І. Організаційний момент - Доброго дня, діти! Так сталося, що цей урок проходить напередодні великих Новорічних та Різдвяних свят. А в цей час, кажуть, стаються дива та перетворення. Ось і сьогодні наш урок зовсім незвичайний. Адже на ньому одночасно присутні два вчителі Михайло Максимович та Світлана Анатоліївна. Сподіваюся, що й знань ви сьогодні отримаєте удвічі більше, ніж зазвичай. - Діти, останнім часом ми приділили багато уваги бесідам про людські чесноти. На попередньому уроці, вивчаючи тему «Гостинність», ми дізналися, що удавнину означало слово гість. Пригадайте. (Слово «гість» означало чужинець, ворог.)
ІІ. Оголошення теми і завдань уроку. Мотивація
(Потрібно робити добрі вчинки самому, і тоді можна розраховувати на доброзичливе ставлення стосовно тебе). ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Слайд 2 Продовжте визначення: Добро це… Добро — благо, моральне, правильне, стверджувальне, позитивний початок. Протистоїть злу, поганому, руйнівному, негативному початку. Добро та зло знаходяться у постійній боротьбі. Слайд 3 Продовжте визначення: Доброта це… Доброта - це людська чеснота, яка може бути спрямована на людей і тварин. Слайд 4 За поданими фотографіями скажіть, як виявляється доброта у ставленні до тварин? Слайд 5 Дайте відповідь на запитання: Як потрібно прожити життя? Слайд 6 Говорять: «Краса врятує світ!» Я б додав: «Краса і доброта врятують світ!»
Слайд 2 Як ви розумієте прислів’я? Поясніть Добра людина в добрі проживе століття. Слайди 3-7 Перегляньте малюнки. Визначте, де зображені добрі, а де лихі вчинки. (Учні коментують зміст малюнків) Слайд 8 А які добрі справи у цьому році зробили ви? Слайд 9 Висновок: «Чини так, як би ти хотів, щоб чинили з тобою».
Запитання учнів:
А тепер утворіть з пальчиків віконечко-сердечко. Подивіться довкола себе через нього. Встаньте ті учні, які помітили якісь зміни. Ці учні сприйняли світ через серце. Давайте їм поаплодуємо.
1. Інтерактивна вправа асоціативний кущ «Сіємо добро» - Діти, добро можна сіяти довкола себе. Давайте виростимо асоціативний кущ доброти. Я візьму скляну вазу (тому що добро дуже крихке і майже непомітне через скромність), покладу у неї благодатний ґрунт з любові, милосердя та терпіння, а ви вкинете зерна доброти (фішки-«сердечка») і скажете, які асоціації викликають у вас поняття «добро» та «доброта». Тепер потрібно сказати дуже важливі слова: Мудрець сказав: живи, добро звершай Та нагород за це не вимагай. Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи й звіра. Нехай ця істина стара: Людина починається з добра. Наталя Забіла
2. Робота у парах. Складання правил доброти - Добротою обов’язково потрібно ділитися і творити добро устократ приємніше разом. Попрацюйте у парах. Складіть правило доброти, яке ви вважаєте найголовнішим. Озвучте своє правило для усіх слухачів.) (Допомагай слабким, маленьким, хворим. Не будь жадібним. Прощай помилки іншим. Ніколи не заздри. Жалій інших, а не себе.) 3. Розв’язування моральних задач Задача 1 Уяви, що однокласник без дозволу взяв твоє шкільне приладдя. Якими будуть твої наступні дії? Задача 2 На Новорічне свято тато подарував вам із братиком чи сестричкою по подарунку. Твій подарунок тобі дуже подобається, але інший подарунок – подобається ще більше. Як ти вчиниш у такому випадку? VІ. Підсумок уроку
— Відсьогодні я піклуватимусь про… — Тепер я розумію, що ображати... — Обов’язково потрібно допомагати...
| |
Переглядів: 906 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |