Четвер, 25.04.2024, 13:28
Вітаю Вас, Гість
Головна » Методична скарбничка » Я у світі » Я у світі

Твоє добро повернеться сторицею
27.12.2015, 14:39

Залізницький Михайло Максимович,

вчитель етики християнської моралі,

Коренюк Світлана Анатоліївна,

вчитель початкових класів

Богуславської  спеціалізованої школи №1 – загальноосвітнього навчального закладу I-III ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів

Предмети: Я у світі

                    Етика християнської моралі

Клас: 4

Розділ: Людина серед людей

  • Твоє добро повернеться сторицею

Мета:

Продовжити ознайомлення учнів з людськими чеснотами. Донести до свідомості дітей те, що людина сама здатна творити добро і зло. Викликати бажання бути чуйним, милосердним, співчутливим. Вчити наводити оцінні судження, аргументувати переваги добрих учинків. Розвивати логічне мислення, уміння  аналізувати, робити висновки; зв’язне мовлення через потребу давати повні поширені відповіді на запитання.  Виховувати відповідальність за власні вчинки стосовно себе, інших людей, дбайливе ставлення до живої природи.

Обладнання: презентації в PowerPoint «Твори добро», «Добро і зло», фішки-«сердечка», скляна ваза, виховний мультфільм, паперові саморобки-голуби.

Тип уроку: інтегрований урок-година спілкування

Хід уроку

І. Організаційний момент

- Доброго дня, діти! Так сталося, що цей урок проходить напередодні великих Новорічних та Різдвяних свят. А в цей час, кажуть, стаються дива та перетворення. Ось і сьогодні наш урок зовсім незвичайний. Адже на ньому одночасно присутні два вчителі Михайло Максимович та Світлана Анатоліївна. Сподіваюся, що й знань ви сьогодні отримаєте удвічі більше, ніж зазвичай.

-  Діти, останнім часом ми приділили багато уваги бесідам про людські чесноти. На попередньому уроці, вивчаючи тему «Гостинність», ми дізналися, що удавнину означало слово гість. Пригадайте.

(Слово «гість» означало чужинець, ворог.)

  • Так. На щастя, з плином часу, значення цього слова змінилося на протилежне. Сьогодні на нашому уроці присутні також багато гостей. Вони принесли нам часточку уваги, а ми, в обмін на це, повинні поділитися частинкою знань, поваги, старанності та доброти.

ІІ. Оголошення теми і завдань уроку. Мотивація

  • Отже, сьогодні ми з вами поговоримо про добро та доброту, навчимося розрізняти добрі та лихі вчинки, спробуємо спланувати нашу подальшу поведінку у житті. А пройде сьогоднішній урок під гаслом «Твоє добро повернеться сторицею». Як ви розумієте ці слова?

(Потрібно робити добрі вчинки самому, і тоді можна розраховувати на доброзичливе ставлення стосовно тебе).

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • А ось і чергове диво. На деякий час я поступлюся вчительським місцем вам, учням для того, щоб ви пояснили, як розумієте поняття «добро» та «зло».
  1. Виступ учня (з використанням мультимедійної презентації «Твори добро»)

Слайд 2

Продовжте визначення: Добро це…

Добро — благо, моральне, правильне, стверджувальне, позитивний початок. Протистоїть злу, поганому, руйнівному, негативному початку.

Добро та зло знаходяться у постійній боротьбі.

Слайд 3

Продовжте визначення: Доброта це…

Доброта  -  це людська чеснота, яка може бути спрямована на людей і тварин.

Слайд 4

За поданими фотографіями скажіть, як виявляється доброта у ставленні до тварин?

Слайд 5

Дайте відповідь на запитання:

Як потрібно прожити життя?

Слайд 6

Говорять: «Краса врятує світ!» Я б додав: «Краса і доброта врятують світ!»

  1. Виступ учениці (з використанням мультимедійної презентації «Добро і зло»)

Слайд 2

Як ви розумієте прислів’я? Поясніть

Добра людина в добрі проживе століття.

Слайди 3-7

Перегляньте малюнки. Визначте, де зображені добрі, а де лихі вчинки.

(Учні коментують зміст малюнків)

Слайд 8

А які добрі справи у цьому році зробили ви?

Слайд 9

Висновок: «Чини так, як би ти хотів, щоб чинили з тобою». 

  • Я знову повертаюся до своїх обов’язків вчителя. Бачу, що ви знаєте багато відповідей. Але  й бачу ще багато запитань, на які я одна відповісти не зможу. Тому запрошую до слова вчителя етики християнської моралі Михайла Максимовича.

 

 

 

  • V. Сприйняття та усвідомлення знань
  1. Співбесіда учні-вчитель проходить через застосування інтерактивної вправи «Інтерв’ю».

Запитання учнів:

  1. Чому людина завжди вагається, робити їй добро чи зло?
  2. Що нас штовхає робити зло?
  3. Чому одні люди відчувають муки совісті, а інші – ні?
  4. Чому добрі вчинки робити важче, ніж лихі?
  5. Чи настане колись такий день, що добро у світі переможе назавжди?
  1. Аналіз запропонованої ситуації
  2. Релаксаційна пауза
  • Діти, подивіться, будь ласка, довкола себе. Чи змінилося щось у класі?

А тепер утворіть з пальчиків віконечко-сердечко. Подивіться довкола себе через нього. Встаньте ті учні, які помітили якісь зміни. Ці учні сприйняли світ через серце. Давайте їм поаплодуємо.

  • сприймати світ потрібно не байдужими очима а серцем, і тоді обов’язково помітиш добро.
  • . Закріплення знань

1. Інтерактивна вправа асоціативний кущ «Сіємо добро»

- Діти, добро можна сіяти довкола себе. Давайте виростимо асоціативний кущ доброти. Я візьму скляну вазу (тому що добро дуже крихке і майже непомітне через скромність), покладу у неї благодатний ґрунт з любові, милосердя та терпіння, а ви вкинете зерна доброти (фішки-«сердечка») і скажете, які асоціації викликають у вас поняття «добро» та «доброта».

Тепер потрібно сказати дуже важливі слова:

Мудрець сказав: живи, добро звершай

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

 

Людину відрізня від мавпи й звіра.

Нехай ця істина стара:

Людина починається з добра.                                                       Наталя Забіла

  • І ось, зігрітий товариськими стосунками та промінчиками щирих посмішок у душах виріс асоціативний кущ доброти. Дбайте про нього у майбутньому, щоб він зник.

2. Робота у парах. Складання правил доброти

- Добротою обов’язково потрібно ділитися і творити добро устократ приємніше разом. Попрацюйте у парах. Складіть правило доброти, яке ви вважаєте найголовнішим. Озвучте своє правило для усіх слухачів.)

(Допомагай слабким, маленьким, хворим. Не будь жадібним. Прощай помилки іншим. Ніколи не заздри. Жалій інших, а не себе.)

3. Розвязування моральних задач

Задача 1

Уяви, що однокласник без дозволу взяв твоє шкільне приладдя. Якими будуть твої наступні дії?

Задача 2

На Новорічне свято тато подарував вам із братиком чи сестричкою по подарунку. Твій подарунок тобі дуже подобається, але інший подарунок – подобається ще більше. Як ти вчиниш у такому випадку?

VІ. Підсумок уроку

  1. Інтерактивна вправа «Закінчи думку»

— Відсьогодні я піклуватимусь про…

— Тепер я розумію, що ображати...

— Обов’язково потрібно допомагати...

  1. Перегляд з подальшим обговоренням мультфільму про добро.
  • Діти! А на закінчення нашого уроку я хочу побажати усім миру та добра. Віддячте наших гостей за увагу білими голубками – символами миру та чистоти. З прийдешніми усіх святами!

 

Категорія: Я у світі | Додав: Lightning
Переглядів: 906 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar