Головна » Методична скарбничка » Українська мова » Українська мова 2 клас |
[ Викачати з сервера (2.07 Mb) ] | 04.11.2014, 19:49 | ||||
Предмет: Українська мова Клас: 2 Розділ: Текст
Мета: закріпити знання учнів про текст. Повторити будову тексту-розповіді. Формувати уміння викладати складові частини тексту у логічній послідовності. Розвивати зв’язне мовлення через уміння висловлювати думки повними поширеними реченнями. Виховувати дбайливе та уважне ставлення до природи. Обладнання: мікрофон, комп’ютер, телевізор, картки із завданнями, мультимедійні додатки (презентація в PowerPoint «Рости, кленочку!», презентація в PowerPoint зорова гімнастика «Бджілка над кленом», фізкультхвилинка-руханка «Ялиночка») Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення. Хід уроку
Доброго дня, діти. Сьогодні черговий урок розвитку зв’язного мовлення. А тому нехай девізом для нашого уроку стануть такі віршовані рядки: Наша мова – калинова,
Ніби вишня, соковита. Треба з мовою дружити. І читати, і писати, Прислухатись, вимовляти, Правила напам’ять вчити, Бездоганно говорити. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
На уроках природознавства ви довідалися, що людина є частинкою живої природи.
(До живої природи, окрім людини, належать рослини і тварини.) Так, вірно. Це рослини та тварини. У нас багато з ними спільних ознак, проте є й деякі суттєві відмінності. Тільки людина може розмовляти, мислити та працювати.
(Тому що тварини, часом, не можуть себе захистити, доглянути і потребують піклування людей.)
(Зелені рослини виробляють кисень, що входить до складу повітря, яким дихають усі люди на планеті.) Ви, напевно, добре усвідомлюєте, що життя людини без тварин та рослин просто неможливе. Тому сьогодні на урок я запросила ще одного почесного гостя, який робить наше життя не тільки можливим, а й прекрасним. 2. Відгадування загадок Відгадайте загадку: Що повітря очищає, вдень від спеки захищає ще й від вітру в час негоди, є частинкою природи. Так. Вірно. Це дерево. Відгадавши наступну загадку, ви дізнаєтеся, яке це дерево. Стовбур рівний, як колона, А листочки, як корона. Влітку листячко зелене І пропелери у … (Клена) Так. Наш урок сьогодні відвідає дерево клен. У клена навесні є дуже багато роботи: прокинутися, розпустити молоді листочки, зацвісти. Але він знайшов трохи часу, щоб навідатися та звернутися до нас з проханням про допомогу. Слайд 1 Квітень, напевно, можна назвати найчистішим місяцем року на всій планеті Землі. Чому? Слайд 2 По-перше, тому що третьої суботи квітня місяця – люди відзначають Всесвітній День Довкілля. По-друге, 22 квітня – це Всесвітній День Землі. В ці дні всі бажаючі мають нагоду виконувати практичні заходи з благоустрою та озеленення свого міста, впорядковувати природоохоронні об’єкти та території. Кожен зможе доторкнутися до довкілля, очистити природу від бруду, яким ми самі її забруднюємо. Погляньмо навкруги, на парки, сквери, площі, лісосмуги на все навколишнє середовище – все потерпає від сміття. Отже, якщо кожен прикладе хоча б мінімум зусиль, наша планета стане кращою, чистішою. А якщо кожен посадить хоча б одне деревце, то вся планета дихне на повні груди. ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація Сьогодні ми з вами теж виростимо дерево. Це буде не звичайна рослина, а Дерево знань. А також допоможемо кленку – врятуємо його родича, про якого розповідається у тексті «Рости, кленочку!» ІV. Робота над деформованим текстом
Самостійно упівголоса прочитайте текст, записаний на картці. Картка із завданням для учнів
(У мене цей текст викликав почуття поваги до хлопчика, тому що…)
(Це художній текст, текст-розповідь, маленьке оповідання, …)
(Даний текст складається з трьох абзаців. Але вони розміщені не по порядку.)
А тепер давайте прочитаємо цей текст окремими абзацами.
Пригадайте, яку називаються складові частини тексту-розповіді? Текст-розповідь, як і наше дерево-кленок, має певну будову. Зачин, як міцний корінь, дає текстові життя. Основна частина, мов стовбур, поєднує речення за змістом. А Кінцівка, немов пишна крона, довершує текст, вінчає його. Слайд 3
Діти, наш кленок має веселу подругу-бджілку. Прослідкуйте за танком бджілки очима. 7. Робота в парах. Редагування тексту Порадьтеся із сусідом по парті та поставте абзаци у логічній послідовності так, щоб зачин, основна частина та кінцівка зайняли свої місця. 8. Читання відредагованого тексту. Переказ прочитаного Прочитайте відновлений текст. Чи відповідає тепер його будова будові тексту-розповіді? Які абзаци ви поміняли місцями? Перекажіть оповідання детально, тобто близько до тексту. 9. Гра «Розвідники». Творче списування А тепер знайдіть та спишіть вказану частину тексту: І варіант – спишіть зачин. ІІ варіант - спишіть основну частину тексту. Прочитайте, які речення з оповідання «Рости, кленочку!» ви списали. Чому саме ці абзаци? 10. Фізкультхвилинка-руханка «Ялиночка»
(Учні під музику повторюють рухи, які демонструється на екрані.) ІV. Розвиток пізнавальних інтересів
Діти, а ви знаєте, що клен до нас сьогодні прийшов з подарунками. Виявляється, він став героєм багатьох дитячих віршів. Ось послухайте: Осінній клен Знов золоті листочки клена Летять на землю і на мене, Такі тендітні і сумні. Летять, кружляючи крилато, І, мов сліди качиних лапок, Лягають тихо на землі… Анатолій Костецький
Жабка Журилась під осінь малесенька жабка: уже потемніла у соняха шапка, і жовтими стали листочки у клена, а я іще й досі зелена-зелена! Лідія Повз - Чому зажурилася маленька жабка?
Слайд 4
Слайд 5
Слайд 6
Слайд 7
Слайд 8
Слайд 9
Слайд 10
Слайд 11
Слайд 12 V. Підсумок уроку. Інтерактивна вправа «Закінчи речення» Ну, що ж ось і добігає кінця наш урок. Сподіваюся, що зустріч з кленом була для вас цікавою та повчальною. Про те, що вам найбільше запам’яталося, допоможе з’ясувати знайома вже вправа «Закінчи речення». Слайд 13
Сьогодні ви були активними та працьовитими. Сподіваюся, що отриманою на уроці інформацією ви поділитеся з друзями та батьками.
| |||||
Переглядів: 2626 | Завантажень: 44 | |
Всього коментарів: 0 | |