Головна » Методична скарбничка » Літературне читання » Літературне читання 2 клас |
01.05.2018, 15:16 | |||||
Літературне читання Тема: Веселе слово. П. Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші» (С. 148-151) Мета: Удосконалювати навички виразного читання за особами. Ознайомити учнів із новим жанром — п’єсою. Спонукати дітей до творчості. Викликати інтерес до віршування. Вправляти в добиранні слів. Виховувати любов до мовного багатства. Хід уроків: I. Організаційний момент II. Мовленнєва розминка 1 Читайте, слова додавайте! Рак ранесенько проснувся, В черевики гарні… (взувся), І без тата, і без… (мами) Прогулявся між корчами. Срібна рибка пропливала, Вона рака не…(впізнала). Рак розсердився, роззувся, І додому… (повернувся). 2 Читайте швидко слова в стовпчиках, потім — у рядках, не помиляйтеся!
3 Читайте мовчки, думайте, про кого читаєте! Нявчить, гарчить, пищить, дзижчить, кує, цвірінчить, рохкає, кряче, тьохкає, виє, шипить, кукурікає, ґелґоче, кумкає, реве. — Про кого прочитали? — Читайте вголос — називайте кожного. III. Повідомлення теми і мети уроків — Твори яких жанрів ми вже читали? — Сьогодні ми ознайомилися з новим жанром літератури — п’єсою. П’єса — це твір, призначений для театральної вистави. У п’єсах виділені дійові особи. Слів автора дуже мало. Вони лише зазначають, де відбуваються події, до кого звертаються дійові особи, як поводяться герої, який мають настрій. IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання твору Павла Глазового «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші» — Розгляньте уважно твір. Хто є його дійовими особами? 1 Читання слів автора вчителем — Хто головний герой твору? — Яке свято було у хлопчика? — Які подарунки він отримав? — Який подарунок був незвичним? Опишіть його. — Назвіть головних дійових осіб твору. 2 Читання твору учнями за особами (читають підготовлені учні) — Який настрій у вас після читання твору? — Що вас найбільше розсмішило? 3 Гра «Бджілки» Напівголосне читання учнями вірша, кожен — у своєму темпі. — Як ви читатимете слова Сергійка? (Повчальним, впевненим, спокійним тоном) — А клоуна? (Добрим, веселим, легковажним, захопленим, здивованим тоном) Фізкультхвилинка 2 урок 4 Читання за особами — Як Сергійко пояснив клоунові, що таке рима? — Що мав на увазі хлопчик під словом прикладно? — Як зрозумів це слово Боба? — Чи зрозумів він, як складати вірші? — Прочитайте вірші, які склав Боба. — Ким Сергійко хотів зробити клоуна? — Чи вийшов з нього музика? — Чому? Як про це сказав Сергійко? — Чи зумів клоун відгадати загадки? Чому? — Куди зібрався Боба? — Що він зібрався робити в цирку? — Чи може він там досягти успіху? 5 Читання твору за частинами 1) Клоун Боба вчиться писати вірші. 2) Сергійко хоче, щоб Боба став музикою. 3) Розгадування загадок. — Допоможіть клоунові — доберіть риму до слова голова. — Спробуйте скласти віршик про собаку, про Бобу. — Чи сподобалися б ваші віршики Сергієві? Чому? — Як називаються загадки, які Сергійко загадував Бобу? (Добавлянки) V. Підсумок уроку — Який твір сьогодні читали? — Чим він незвичайний? — Назвіть головних героїв твору. — Чи легка це справа — писати вірші? VI. Домашнє завдання Читати твір за особами.
| |||||
Переглядів: 1197 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |