П`ятниця, 03.05.2024, 04:08
Вітаю Вас, Гість
Головна » Методична скарбничка » Майстровиті руки » 1 клас

Симетричне вирізування. Грибочок
05.10.2016, 20:51

Тема:

Симетричні форми. Симетрія у природі. Послідовність дій під час виготовлення простих симетричних форм із паперу. Практична робота: вирізання деталей виробів симетричної форми; створення аплікацій із вирізаних простих симетричних форм.

Мета:

Дати учням поняття про симетрію в приро­ді; ознайомити з послідовністю дій під час виготовлення простих симетричних форм; навчити створювати аплікацію із простих симетричних форм; розвивати спостереж­ливість, уяву, творчі здібності; виховувати наполегливість, прагнення довести роботу до кінця.

Демонстраційний матеріал:

 Мультимедійна презентація: ілюстрації із зображенням природних си­метричних предметів, зразки симетричних фігур і тіл, зразки аплікацій. Для індивідуального користування: ко­льоровий папір, олівець, ножиці, пензлик для клею, клей ПВА, альбом.

ХІД УРОКУ

  1. Які креслярські інструменти використовують для на­несення зображень на папір?
  2. Для чого використовують шаблон?
  3. Розкажіть про послідовність виготовлення апліка­цій.
  4. Назвіть правила безпечної роботи з ножицями.

III. ВИКЛАД НОВОГО МАТЕРІАЛУ

У природі існують предмети симетричної форми.

Зверніть увагу на форму та розташування окремих ліній на їх поверхні. Усі лінії, розташовані на обох по­ловинках листочка клена, на крильцях метелика, схожі за формою, розміром, кольором. Таке розташування на­зивають симетрією. Природа наділила комах і птахів кри­лами симетричної форми відносно осі — тулуба, інакше вони б не літали. Симетричними є шишки, жолуді, яблу­ка та груші.

Назвіть ще природні об'єкти симетричної форми.

Серед штучних предметів симетричних тіл є нескінчен­на кількість — це посуд, токарні вироби, архітектурні спо­руди тощо.

Найпростішим видом симетрії є дзеркальне відображен­ня, коли якась фігура може бути розділена лінією на дві рівні, однакові за розміром і формою частини. Лінія, яка проходить посередині фігури, називається віссю симетрії.

Давайте відгадаємо загадки, і ви дізнаєтеся, які ще предмети мають симетричну форму.

Стоїть при дорозі

На одній нозі.

Шапочку має,

 Та нікого не вітає.

(Гриб.)

Не лягають спать ніколи,

На носах вони одвік.

Не бояться плину рік,

Ні завій, ні вітра реву.

Хто ж вони такі? (Дерева.)

Наче птиця,

 Все літає та співає:

 — Я медочок вам ношу,

Не чіпайте, бо вкушу!

(Бджілка.)

Наша матінка-завія

Нас із сита всюди сіє.

А як сонце припече

— Ми струмочком потечем.

(Сніжинки.)

Для симетричного вирізування папір складають на­впіл. Оскільки віссю симетрії буде лінія згину, то не мож­на її розрізати, бо тоді деталь розпадеться. Для того щоб цього не трапилося, слід надрізати невеличкі її частини. На­носити зображення на паперову заготовку можна від руки або за шаблоном, який зображає половину фігури, що тре­ба вирізати.

ІV. АНАЛІЗ ЗРАЗКА ВИРОБУ

Яким способом виготовлені деталі аплікації?

Який матеріал використано для аплікації?

На аплікації зображені гриби. Деталі аплікації виго­товлені з кольорового паперу способом симетричного вирі­зування.

V. ІНСТРУКТАЖ

  1. Візьміть за основу кольоровий картон.
  2. Підберіть кольоровий папір, який знадобиться для роботи.
  3. Виріжте деталі аплікації: півкола-ніжки та півкола-шапинки грибів, травичку.

4. Розмістіть деталі аплікації на основі. Уточніть ком­позицію і намітьте положення деталей.

  1. По черзі намажте клеєм зворотний бік кожної дета­лі й наклейте на визначені місця .
  2. Накрийте аплікацію аркушем газетного паперу й обе­режно прогладьте роботу.

VІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА

Учні приступають до виконання самостійної роботи: виконують ескіз, підбирають папір потріб­ного кольору, виготовляють деталі аплікації. Учитель слід­кує за їх роботою, проводить додатковий поточний інструк­таж, звертає увагу на технологічну карту, за необхідності допомагає. Наголошує на дотриманні правил безпечної ро­боти з ножицями та культури праці.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

  • Назвіть приклади симетричних предметів у природі.
  • Як треба вирізати деталі симетричної форми?
  • Де ще ви бачили симетричні предмети?

(Учитель узагальнює відповіді учнів, уточнює і виправ­ляє їх, оцінює практичну роботу, звертає увагу на акурат­ність, організацію робочих місць.)

VІІ. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ

Категорія: 1 клас | Додав: Lightning
Переглядів: 2503 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 4.0/3
Всього коментарів: 0
avatar