Головна » Методична скарбничка » Майстровиті руки » 1 клас |
05.10.2016, 20:51 | |
Тема: Симетричні форми. Симетрія у природі. Послідовність дій під час виготовлення простих симетричних форм із паперу. Практична робота: вирізання деталей виробів симетричної форми; створення аплікацій із вирізаних простих симетричних форм. Мета: Дати учням поняття про симетрію в природі; ознайомити з послідовністю дій під час виготовлення простих симетричних форм; навчити створювати аплікацію із простих симетричних форм; розвивати спостережливість, уяву, творчі здібності; виховувати наполегливість, прагнення довести роботу до кінця. Демонстраційний матеріал: Мультимедійна презентація: ілюстрації із зображенням природних симетричних предметів, зразки симетричних фігур і тіл, зразки аплікацій. Для індивідуального користування: кольоровий папір, олівець, ножиці, пензлик для клею, клей ПВА, альбом. ХІД УРОКУ
III. ВИКЛАД НОВОГО МАТЕРІАЛУ У природі існують предмети симетричної форми. Зверніть увагу на форму та розташування окремих ліній на їх поверхні. Усі лінії, розташовані на обох половинках листочка клена, на крильцях метелика, схожі за формою, розміром, кольором. Таке розташування називають симетрією. Природа наділила комах і птахів крилами симетричної форми відносно осі — тулуба, інакше вони б не літали. Симетричними є шишки, жолуді, яблука та груші. Назвіть ще природні об'єкти симетричної форми. Серед штучних предметів симетричних тіл є нескінченна кількість — це посуд, токарні вироби, архітектурні споруди тощо. Найпростішим видом симетрії є дзеркальне відображення, коли якась фігура може бути розділена лінією на дві рівні, однакові за розміром і формою частини. Лінія, яка проходить посередині фігури, називається віссю симетрії. Давайте відгадаємо загадки, і ви дізнаєтеся, які ще предмети мають симетричну форму. Стоїть при дорозі На одній нозі. Шапочку має, Та нікого не вітає. (Гриб.) Не лягають спать ніколи, На носах вони одвік. Не бояться плину рік, Ні завій, ні вітра реву. Хто ж вони такі? (Дерева.) Наче птиця, Все літає та співає: — Я медочок вам ношу, Не чіпайте, бо вкушу! (Бджілка.) Наша матінка-завія Нас із сита всюди сіє. А як сонце припече — Ми струмочком потечем. (Сніжинки.) Для симетричного вирізування папір складають навпіл. Оскільки віссю симетрії буде лінія згину, то не можна її розрізати, бо тоді деталь розпадеться. Для того щоб цього не трапилося, слід надрізати невеличкі її частини. Наносити зображення на паперову заготовку можна від руки або за шаблоном, який зображає половину фігури, що треба вирізати. ІV. АНАЛІЗ ЗРАЗКА ВИРОБУ Яким способом виготовлені деталі аплікації? Який матеріал використано для аплікації? На аплікації зображені гриби. Деталі аплікації виготовлені з кольорового паперу способом симетричного вирізування. V. ІНСТРУКТАЖ
4. Розмістіть деталі аплікації на основі. Уточніть композицію і намітьте положення деталей.
VІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА Учні приступають до виконання самостійної роботи: виконують ескіз, підбирають папір потрібного кольору, виготовляють деталі аплікації. Учитель слідкує за їх роботою, проводить додатковий поточний інструктаж, звертає увагу на технологічну карту, за необхідності допомагає. Наголошує на дотриманні правил безпечної роботи з ножицями та культури праці. VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
(Учитель узагальнює відповіді учнів, уточнює і виправляє їх, оцінює практичну роботу, звертає увагу на акуратність, організацію робочих місць.) VІІ. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ | |
Переглядів: 2503 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |