Головна » Методична скарбничка » Природознавство » Природознавство 1 клас |
02.11.2016, 22:36 | |
Тема. Бережливе ставлення до природи (с. 28-29). Підбиваємо підсумки: що ти знаєш про навколишній світ? Мета: розповісти учням про необхідність бережливого ставлення до природи. Підвести їх до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства. Розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення. Закріпити правила поведінки в природному середовищі. Підвести підсумки з вивченої теми «Навколишній світ». Обладнання: мікрофон, мультимедійна презентація «Бережи природу» ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Повідомлення теми і мети уроку. Інтерактивна вправа «Мікрофон» — Що таке природа? — Яка буває природа? — Як пов’язані жива і нежива природа? — Що дає людині природа? — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, чому потрібно дотримуватися правил бережливого ставлення до природи. III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Робота за підручником (с. 28–29) — Розгляньте малюнки на с. 28. — Що на них зображено? — Де відбуваються події? — Що роблять діти? Складіть про це речення. — Хто з дітей піклується про природу, а хто завдає їй шкоди? Чому? 2. Робота у парах — Разом із сусідом по парті поміркуйте, що ви скажете хлопчикові, який цілиться у пташку. А що — дівчинці, яка нарвала оберемок квітів? — Які правила поведінки серед природи вам відомі? 3. Розповідь вчителя — Ведучи своє господарство, людина іноді не замислюється, якої шкоди вона може завдати природі. Послухайте розповідь, і скажіть, про що ми завжди повинні пам’ятати. Люди розорали степи і перетворили їх на поля. На безкрайніх просторах, де жили степові мешканці, їм уже не залишилося місця. Ніде стало жити травоїдним тваринам. Дикі коні вимерли, гепардів тепер можна побачити тільки в зоопарку. Усе переплуталося в природі. Голодні вовки накинулися на стада свійських тварин. Залишилося мало овець. Не з’їдена ними трава лягла на землю щільним усохлим шаром і почала заважати молодим паросткам пробиватися до світла. Тоді почали боротися з вовками і знищили їх у багатьох степових районах. Овець стало більше, і вони з’їли усю траву. Тут налетів вітер, і запорошена буря здула дорогоцінний ґрунт. Довелося навколо полів саджати дерева, щоб захищали від вітру. Посіяли пшеницю, та ось біда: збирати виявилося нічого. Ховрахи так розплодилися, що поперед людей зібрали все зерно. А де ж орли? їх мисливці перестріляли, щоб полювати не заважали. Але тут трапилася нова біда: у садах і городах комахи весь урожай з’їли. Оголосили їх шкідниками і посипали отруйним порошком. Та забули, що можна і самим людям отруїтися. Довго б ще людям довелося боротися з природою, якби вони, нарешті, не зрозуміли: не потрібно знищувати диких тварин і рослини, потрібно жити у мирі з природою, знаючи її закони. Тепер доводиться рятувати все, що залишилося після поганого господарювання. Виправляти свої помилки завжди складно. — Отже, який висновок ми зробимо з прослуханої розповіді? Висновок. Людині потрібно жити у світі з природою, знаючи її закони. 4. Вивчення правил поведінки в природі (с. 29) Перегляд мультимедійної презентації «Бережи природу» ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В ПРИРОДІ Будь другом природі. Коли буваєш у природі, дотримуйся таких правил. • Ходи стежками, щоб не витоптувати рослини. • Не ламай гілок дерев і не рви квіток для букета. • У лісі, парку, на луці не кричи, щоб не налякати диких тварин. • Не руйнуй пташиних гнізд, не бери до рук пташині яйця. Цим ти можеш відлякати птахів від їхніх домівок. — Як ви можете допомогти природі? Разом із дорослими посадіть восени дерево. Змайструйте годівничку, щоб підгодовувати взимку птахів. 2. Фізкультхвилинка-руханка IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань 1. Складання корисних порад — Давайте разом складемо поради, як слід поводитися в природі. Вставте потрібні слова. • Бережи тварин, пташок та їх (...). • Пам’ятай! Ти в природі (…). • Посади (…). Полий (…). • Взимку нагодуй (…). • Не засмічуй (…). • Люби рідний (…). Слова для довідок: дитинчат, гість, дерево, квітку, пташок, природу, край. 2. Гра «Так чи не так» Учитель промовляє фразу, а учні повинні сказати, любить або не любить природу людина, про яку йдеться, і чому. • Людина вийшла з лісу з букетом конвалій. • Людина саджає біля будинку дерева. • Людина кинула недопалок на землю. • Директор заводу встановив очисні фільтри на труби. • Водій миє машину на березі ріки. • Дівчинка кинула обгортку від морозива у сміттєвий кошик. • Діти вішають на дерева шпаківні. • Після відпочинку в лісі люди зібрали і закопали сміття. • Хлопчик б’є пляшки. 3. Екологічне асорті Так, на жаль, людина припустилася безлічі помилок. Чи намагається вона їх виправити? Тварин і рослин, яким загрожує вимирання, заносять до Червоної книги. їх зберігають у ботанічних садах, заповідниках, зоопарках. До Червоної книги України занесені рідкісні види тварин і рослин України, які перебувають на межі зникнення. — Відгадайте загадки про такі рослини і тварини. • Я найперша зацвітаю Синім цвітом серед гаю. Відгадайте, що за квітка, Бо мене не стане влітку. (Пролісок) • Із зеленої сорочки, Що зіткав весною гай, Білі дивляться дзвіночки, А як зовуть їх, відгадай! (Конвалія) • На стеблинці волохатій Шість пелюсток лілуватих. Гарна квітка — навіть в сні Усміхається мені. (Сон-трава) • Стоять красуні на воді, Вінки в них білі й золоті. (Лілії водяні) • У червоних чоботях, в білому халаті, Він весною прилетів і сидить на хаті. (Лелека) • Дивний ключ у небо лине, Не залізний, а пташиний. Цим ключем в осінній млі Відлітають... (журавлі). • На скелі він будує дім І не боїться жити в нім. І могутніх два крила Є у птаха — у... (орла). V. Підсумок уроку — Що ви дізналися цікавого на уроці? Чого навчилися? Продовжте речення: Рослини для мене – це …. Тварини для природи – це … | |
Переглядів: 1439 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |