Середа, 01.05.2024, 17:21
Вітаю Вас, Гість
Головна » Методична скарбничка » Природознавство » Природознавство 1 клас

Бережи природу
02.11.2016, 22:36

Тема. Бережливе ставлення до природи (с. 28-29).

Підбиваємо підсумки: що ти знаєш про на­вколишній світ?

Мета: розповісти учням про необхідність бережливого ставлення до природи. Підвести їх до усвідомлення необ­хідності зберігати, примножувати природні багатства. Розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення. За­кріпити правила поведінки в природному середовищі. Підвести підсумки з вивченої теми «Навколишній світ».

Обладнання: мікрофон, мультимедійна презентація «Бережи природу»

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку. Інтерактивна вправа «Мікрофон»

— Що таке природа?

— Яка буває природа?

— Як пов’язані жива і нежива природа?

— Що дає людині природа?

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, чому потрібно дотримуватися правил бережливого ставлення до природи.

III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 28–29)

— Розгляньте малюнки на с. 28.

— Що на них зображено?

— Де відбуваються події?

— Що роблять діти? Складіть про це речення.

— Хто з дітей піклується про природу, а хто завдає їй шкоди? Чому?

2. Робота у парах

— Разом із сусідом по парті поміркуйте, що ви скажете хлопчи­кові, який цілиться у пташку. А що — дівчинці, яка нарвала оберемок квітів?

— Які правила поведінки серед природи вам відомі?

3. Розповідь вчителя

—    Ведучи своє господарство, людина іноді не замислюється, якої шкоди вона може завдати природі. Послухайте розповідь, і скажіть, про що ми завжди повинні пам’ятати.

Люди розорали степи і перетворили їх на поля. На безкрайніх просторах, де жили степові мешканці, їм уже не залишилося місця. Ніде стало жити травоїдним тваринам. Дикі коні вимерли, гепардів тепер можна побачити тільки в зоопарку.

Усе переплуталося в природі. Голодні вовки накинулися на стада свійських тварин. Залишилося мало овець. Не з’їдена ними трава лягла на землю щільним усохлим шаром і почала заважати молодим паросткам пробиватися до світла. Тоді почали боротися з вовками і знищили їх у багатьох степових районах. Овець стало більше, і вони з’їли усю траву.

Тут налетів вітер, і запорошена буря здула дорогоцінний ґрунт. Довелося навколо полів саджати дерева, щоб захищали від вітру.

Посіяли пшеницю, та ось біда: збирати виявилося нічого. Ховрахи так розплодилися, що поперед людей зібрали все зерно. А де ж орли? їх мисливці перестріляли, щоб полювати не заважали. Але тут трапилася нова біда: у садах і городах комахи весь урожай з’їли. Оголосили їх шкідниками і посипали отруйним порошком. Та забули, що можна і самим людям отруїтися.

Довго б ще людям довелося боротися з природою, якби вони, нарешті, не зрозуміли: не потрібно знищувати диких тварин і рослини, потрібно жити у мирі з природою, знаючи її закони. Тепер доводиться рятувати все, що залишилося після поганого господарювання. Виправляти свої помилки завжди складно.

—    Отже, який висновок ми зробимо з прослуханої розповіді?

Висновок. Людині потрібно жити у світі з природою, знаючи її закони.

4. Вивчення правил поведінки в природі (с. 29) Перегляд мультимедійної презентації «Бережи природу»

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В ПРИРОДІ

Будь другом природі. Коли буваєш у природі, дотримуйся таких правил.

• Ходи стежками, щоб не витоптувати рослини.

• Не ламай гілок дерев і не рви квіток для букета.

• У лісі, парку, на луці не кричи, щоб не налякати диких тварин.

• Не руйнуй пташиних гнізд, не бери до рук пташині яйця. Цим ти можеш відлякати птахів від їхніх домівок.

— Як ви можете допомогти природі?

Разом із дорослими посадіть восени дерево. Змайструйте годівничку, щоб підгодовувати взимку птахів.

2. Фізкультхвилинка-руханка  

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Складання корисних порад

— Давайте разом складемо поради, як слід поводитися в природі. Вставте потрібні слова.

• Бережи тварин, пташок та їх (...).

• Пам’ятай! Ти в природі ().

• Посади (). Полий ().

• Взимку нагодуй ().

• Не засмічуй ().

• Люби рідний ().

Слова для довідок: дитинчат, гість, дерево, квітку, пташок, природу, край.

2. Гра «Так чи не так»

Учитель промовляє фразу, а учні повинні сказати, любить або не лю­бить природу людина, про яку йдеться, і чому.

• Людина вийшла з лісу з букетом конвалій.

• Людина саджає біля будинку дерева.

• Людина кинула недопалок на землю.

• Директор заводу встановив очисні фільтри на труби.

• Водій миє машину на березі ріки.

• Дівчинка кинула обгортку від морозива у сміттєвий кошик.

• Діти вішають на дерева шпаківні.

• Після відпочинку в лісі люди зібрали і закопали сміття.

• Хлопчик б’є пляшки.

3. Екологічне асорті

Так, на жаль, людина припустилася безлічі помилок. Чи намагається вона їх виправити? Тварин і рослин, яким загрожує вимирання, заносять до Червоної книги. їх зберігають у ботанічних садах, заповідниках, зоопарках.

До Червоної книги України занесені рідкісні види тварин і рослин України, які перебувають на межі зникнення.

—    Відгадайте загадки про такі рослини і тварини.

• Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку. (Пролісок) 

• Із зеленої сорочки,

Що зіткав весною гай,

Білі дивляться дзвіночки,

А як зовуть їх, відгадай! (Конвалія) 

• На стеблинці волохатій

Шість пелюсток лілуватих.

Гарна квітка — навіть в сні

Усміхається мені. (Сон-трава)

• Стоять красуні на воді,

Вінки в них білі й золоті. (Лілії водяні)

• У червоних чоботях, в білому халаті,

Він весною прилетів і сидить на хаті. (Лелека)

• Дивний ключ у небо лине,

Не залізний, а пташиний.

Цим ключем в осінній млі

Відлітають... (журавлі).

• На скелі він будує дім

І не боїться жити в нім.

І могутніх два крила

Є у птаха — у... (орла).

V. Підсумок уроку

—    Що ви дізналися цікавого на уроці? Чого навчилися?

Продовжте речення:

Рослини для мене – це ….

Тварини для природи – це …

Категорія: Природознавство 1 клас | Додав: Lightning
Переглядів: 1439 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar