П`ятниця, 26.04.2024, 03:05
Вітаю Вас, Гість
Головна » Методична скарбничка » Природознавство » Природознавство 2 клас

Людина і природа
25.04.2018, 19:12

Тема: Людина і природа (С. 135 – 138)

Мета:

Показати значення природи для життя людини, залежність її здоров'я від чистоти довкілля. Переконати учнів, що природоохоронна робота має,бути невід'ємною час­тиною господарської діяльності людей. Розвивати критичне мислення, мовлення, пам'ять учнів, уміння працювати з текстом. Виховувати бережливе ставлення до природи, розуміння цінності навколишнього світу та свого місця в ньому.

Обладнання: мультимедійна презентація.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:

  • ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1.Повідомлення учнів

Виступи учнів із розповідями про щуку, сома та інших риб пріс­них водойм.

2.Гра «Естафета»

Шестеро учнів, які сидять на перщих партах, отримують аркуші паперу. Учні першого варіанта по черзі пишуть назви рослин прісних во­дойм, а другого — тварин. Аркуш передається з першої парти на остан­ню. Назви не повинні повторюватися. Перемагає команда, яка першою правильно виконала завдання.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Гра «Хто у ставку живе?»

Слово ти переверни,

Назву правильну скажи.

КИСАРАК АКУІЦ АБАЖ

МОС НОТИРТ ЯЛПАЧ

БЮЛОДОВ АКРІМОДОВ

(читати ззаду наперед)

Кого із цих тварин людина вживає в їжу?

2.Відгадайте загадку Л. Вознюк (Риба)

Має хвіст, та не літає,

має рот — не розмовляє.

Можеш вудкою спіймати

і загадку відгадати.

Крім рибних продуктів, яку ще користь приносять водойми людям? .

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1.Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

Чому потрібно охороняти природу?

2.Слово вчителя

Сьогодні на уроці ми дізнаємося, яке значення має природа для людини і як потрібно поводитися людям, щоб зберегти природні ба­гатстві.

V. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Розповідь учителя

Подивіться на чудові краєвиди. Природа є колискою, середовищем життєдіяльності лю­дини, єдиним джерелом, звідки вона черпає все необхідне для свого існування.

У давнину люди майже повністю залежали від природи. Із часом, вивчивши природу, вони навчилися не лише пристосовуватися до неї, але й активно змінювати її в бажаному для себе напрямі.

Вплив господарської та інших видів діяльності людини на приро­ду зростає з року в рік. Доволі часто цей вплив Завдає невиправних змін природі.

Антуан де Сент-Екзюпері писав: «Усі ми пасажири одного кораб­ля, що називається Земля». Тому священний обов’язок усіх нас полягає в постійній турботі про благо нашого спільного дому, про його майбут­нє. Обережно, чутливо, із любов’ю ставитися слід не лише до людини, але й до природи. Ставлення до природи є ознакою моральності й міри лом рівня культури людини.

2. Робота з підручником

Прочитайте текст на с. 135 —137 і скажіть, які негативні наслід­ки для природи має господарювання людини, що необхідне для життя лю­дина бере в природи.

Фізкультхвилинка

Прочитайте текст на

3. Інтерактивна вправа «Суд від себе»

Учні об’єднуються у діві групи; «Захист» і «Обвинувачення». Учи­тель веде судове засідання, надаючи слово по черзі обом сторонам.

Наприклад:

Обвинувачення: люди вирубують ліси! Захист: але ж їм потрібна деревина для.».

Обвинувачення: фабрики забруднюють річки стічними водами. За­хист: а як же нам жити без продукції фабрик і заводів?

(Наприкінці засідання розробляються поради для людей за кож­ною з розглянутих ситуацій.)

Висновок учителя: природа нас годує, напуває, одягає. Вона ще­дра й безкорислива. Вирок суду — людина може користуватися Дарами природи, але при цьому повинна дбати про її чистоту та збереження.

VІ. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Робота в зошиті

Учні виконують завдання робочого зошита за відповідною темою.

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  • Що про наш урок ви розповісте вдома батькам?
  • Що вас засмутило?
  • Що порадувало?
  • Які вправи ви хотіли б-ще раз виконати на наступних уроках?

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Дайте відповіді на запитання в підручнику (с. 137). Розгляньте малюнок на с. 138 підручника та складіть «Правила бережли­вого ставлення до природних багатств». Підготуйте повідомлення про сірого Журавля (для роботи «Довідкового бюро»).

 

Категорія: Природознавство 2 клас | Додав: 19atevs71
Переглядів: 755 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar