Головна » Методична скарбничка » Природознавство » Природознавство 2 клас |
25.04.2018, 19:12 | |
Тема: Людина і природа (С. 135 – 138) Мета: Показати значення природи для життя людини, залежність її здоров'я від чистоти довкілля. Переконати учнів, що природоохоронна робота має,бути невід'ємною частиною господарської діяльності людей. Розвивати критичне мислення, мовлення, пам'ять учнів, уміння працювати з текстом. Виховувати бережливе ставлення до природи, розуміння цінності навколишнього світу та свого місця в ньому. Обладнання: мультимедійна презентація. Тип уроку: комбінований. Хід уроку:
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 1.Повідомлення учнів Виступи учнів із розповідями про щуку, сома та інших риб прісних водойм. 2.Гра «Естафета» Шестеро учнів, які сидять на перщих партах, отримують аркуші паперу. Учні першого варіанта по черзі пишуть назви рослин прісних водойм, а другого — тварин. Аркуш передається з першої парти на останню. Назви не повинні повторюватися. Перемагає команда, яка першою правильно виконала завдання. ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 1.Гра «Хто у ставку живе?» Слово ти переверни, Назву правильну скажи. КИСАРАК АКУІЦ АБАЖ МОС НОТИРТ ЯЛПАЧ БЮЛОДОВ АКРІМОДОВ (читати ззаду наперед) Кого із цих тварин людина вживає в їжу? 2.Відгадайте загадку Л. Вознюк (Риба) Має хвіст, та не літає, має рот — не розмовляє. Можеш вудкою спіймати і загадку відгадати. Крім рибних продуктів, яку ще користь приносять водойми людям? . ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 1.Інтерактивна вправа «Мозковий штурм» Чому потрібно охороняти природу? 2.Слово вчителя Сьогодні на уроці ми дізнаємося, яке значення має природа для людини і як потрібно поводитися людям, щоб зберегти природні багатстві. V. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1.Розповідь учителя Подивіться на чудові краєвиди. Природа є колискою, середовищем життєдіяльності людини, єдиним джерелом, звідки вона черпає все необхідне для свого існування. У давнину люди майже повністю залежали від природи. Із часом, вивчивши природу, вони навчилися не лише пристосовуватися до неї, але й активно змінювати її в бажаному для себе напрямі. Вплив господарської та інших видів діяльності людини на природу зростає з року в рік. Доволі часто цей вплив Завдає невиправних змін природі. Антуан де Сент-Екзюпері писав: «Усі ми пасажири одного корабля, що називається Земля». Тому священний обов’язок усіх нас полягає в постійній турботі про благо нашого спільного дому, про його майбутнє. Обережно, чутливо, із любов’ю ставитися слід не лише до людини, але й до природи. Ставлення до природи є ознакою моральності й міри лом рівня культури людини. 2. Робота з підручником Прочитайте текст на с. 135 —137 і скажіть, які негативні наслідки для природи має господарювання людини, що необхідне для життя людина бере в природи. Фізкультхвилинка Прочитайте текст на 3. Інтерактивна вправа «Суд від себе» Учні об’єднуються у діві групи; «Захист» і «Обвинувачення». Учитель веде судове засідання, надаючи слово по черзі обом сторонам. Наприклад: Обвинувачення: люди вирубують ліси! Захист: але ж їм потрібна деревина для.». Обвинувачення: фабрики забруднюють річки стічними водами. Захист: а як же нам жити без продукції фабрик і заводів? (Наприкінці засідання розробляються поради для людей за кожною з розглянутих ситуацій.) Висновок учителя: природа нас годує, напуває, одягає. Вона щедра й безкорислива. Вирок суду — людина може користуватися Дарами природи, але при цьому повинна дбати про її чистоту та збереження. VІ. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ Робота в зошиті Учні виконують завдання робочого зошита за відповідною темою. VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ Інтерактивна вправа «Мікрофон»
VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Дайте відповіді на запитання в підручнику (с. 137). Розгляньте малюнок на с. 138 підручника та складіть «Правила бережливого ставлення до природних багатств». Підготуйте повідомлення про сірого Журавля (для роботи «Довідкового бюро»).
| |
Переглядів: 755 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |