Головна » Методична скарбничка » Виховна робота » Виховна робота |
14.02.2016, 14:34 | |
Година спілкування Тема: Урок толерантності або вчимося співчувати Мета: Ознайомити учнів з поняття про «толерантність». Виховувати співчуття. Сприяти створенню позитивної емоційної атмосфери в класі, доброзичливе ставлення один до одного. Обладнання: презентація «Толерантність», м’яч Хід заняття:
Обговорення конфліктної ситуації у класі. Визначення причин конфлікту та наслідків. Чому виник конфлікт? II. Сприйняття і усвідомлення знань
Конфлікт виник, тому що учні класу не спрогнозували наслідків від вчинків, не співчували потерпілому. А співчувати - значить співпереживати, розуміти почуття й думки іншої людини. Є слово дуже близьке за значенням, - це слово «толерантність». Але поняття «толерантність» більш широке. Воно означає спроможність, вміння терпіти, миритися з чужою думкою, бути поблажливим до вчинків інших людей. - Як ви розумієте вислів «вміти терпіти, миритися з чужою думкою»? (Слухати і поважати думку інших людей.) Правильно, бути толерантним - означає визнавати, що у кожної людини є право на власну думку.
Уявіть собі таку ситуацію: два друга, Саша і Коля, розмовляючи про своїх домашніх тварин, починають сперечатися і сваритися, бо Саші подобаються собаки і він вважає їх самими розумними створіннями, а Колі подобаються кішки, він вважає їх найкращими тваринами у світі. Хлопчики посварилися і більше не розмовляють. - Як ви думаєте, через що виникла суперечка? (Через нерозуміння.) - Хто з хлопчиків правий? (Ніхто.) - Чому хлопчики повинні навчитися? (Приймати чужу думку.) Хлопці, всі ми різні люди, у нас у всіх різні смаки, звички, різні таланти. Хтось любить тварин, комусь подобаються машини, хтось любить читати, а хто-то відмінно грає у футбол, комусь подобається малювати, а комусь-танцювати і т. д. І це не означає, що хтось з нас гірше або краще, розумніше чи дурніший. Кожен з нас унікальний і неповторний, тому ми повинні цінувати і поважати один одного, тобто бути толерантними.
Попрошу встати тих, хто вміє: • кататися на роликах; • вишивати; • складати вірші; • грати у футбол; • танцювати; • плавати і т. д. (Інші учні аплодують.) 2. «На якого казкового героя я схожий» Я буду по черзі кидати м'яч кожному з вас, а ви повинні кинути м'яч назад мені і назвати ім'я казкового героя, на якого ви хочете бути схожим. 3. «Це здорово!» Зараз хто-небудь з вас вийде і скаже про будь-своєму вмінні чи таланті, наприклад «Я вмію танцювати», «Я вмію стрибати через калюжі», «Я вмію розповідати страшилки». У відповідь всі повинні хором відповідати «Це здорово!» і одночасно піднімати вгору великий палець.
Правила життя у шкільному середовищі 1. Передбачай наслідки своїх вчинків. 2. Обирай такі розваги, які не ображають гідності інших дітей. 3. Намагайся уникати сварок і бійок. Бійка залишає свої «сліди»: подряпини, синці, ґулі, зіпсований настрій, образу. 4. Захищайся словами, а не кулаками. Бійку розпочинає той, хто не може стримати свої емоції, не знаходить потрібних слів, щоб переконати співрозмовника. 5. Завжди вітайся зі знайомими та дорослими. 6. Дбай про своїх друзів, піклуйся про їхнє здоров'я. 7. Чемно розмовляй не тільки зі старшими, а й з молодшими та ровесниками. 8. Доброзичливість допоможе тобі потоваришувати з однокласниками. 9. Радій успіхам товариша, разом з ним переживай невдачі. 10. Не гнівайся, коли програєш у грі. IV. Підсумок заняття | |
Переглядів: 2028 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |