Четвер, 25.04.2024, 22:56
Вітаю Вас, Гість
Головна » Методична скарбничка » Виховна робота » Виховна робота

Толерантність
14.02.2016, 14:34

Година спілкування

Тема: Урок толерантності або вчимося співчувати

Мета:

Ознайомити учнів з поняття про «толерантність». Виховувати співчуття. Сприяти створенню позитивної емоційної атмосфери в класі, доброзичливе ставлення один до одного.

Обладнання: презентація «Толерантність», м’яч

Хід заняття:

  1. Оголошення теми заняття. Мотивація навчальної діяльності

Обговорення конфліктної ситуації у класі. Визначення причин конфлікту та наслідків. Чому виник конфлікт?

II. Сприйняття і усвідомлення знань

  1. Бесіда «Що таке толерантність?»

Конфлікт виник, тому що учні класу не спрогнозували наслідків від вчинків, не співчували потерпілому.  А співчувати - значить співпереживати, розуміти почуття й думки іншої людини. Є слово дуже близьке за значенням, - це слово «толерантність». Але поняття «толерантність» більш широке. Воно означає спроможність, вміння терпіти, миритися з чужою думкою, бути поблажливим до вчинків інших людей.

- Як ви розумієте вислів «вміти терпіти, миритися з чужою думкою»? (Слухати і поважати думку інших людей.)

Правильно, бути толерантним - означає визнавати, що у кожної людини є право на власну думку.

  1. Вирішення моральної задачі

Уявіть собі таку ситуацію: два друга, Саша і Коля, розмовляючи про своїх домашніх тварин, починають сперечатися і сваритися, бо Саші подобаються собаки і він вважає їх самими розумними створіннями, а Колі подобаються кішки, він вважає їх найкращими тваринами у світі. Хлопчики посварилися і більше не розмовляють.

- Як ви думаєте, через що виникла суперечка? (Через нерозуміння.)

- Хто з хлопчиків правий? (Ніхто.)

- Чому хлопчики повинні навчитися? (Приймати чужу думку.)

Хлопці, всі ми різні люди, у нас у всіх різні смаки, звички, різні таланти. Хтось любить тварин, комусь подобаються машини, хтось любить читати, а хто-то відмінно грає у футбол, комусь подобається малювати, а комусь-танцювати і т. д. І це не означає, що хтось з нас гірше або краще, розумніше чи дурніший. Кожен з нас унікальний і неповторний, тому ми повинні цінувати і поважати один одного, тобто бути толерантними.

  1. Вправи на розвиток толерантності
  1. Гра «Оплески»

Попрошу встати тих, хто вміє:

• кататися на роликах;

• вишивати;

• складати вірші;

• грати у футбол;

• танцювати;

• плавати і т. д.

(Інші учні аплодують.)

2. «На якого казкового героя я схожий»

Я буду по черзі кидати м'яч кожному з вас, а ви повинні кинути м'яч назад мені і назвати ім'я казкового героя, на якого ви хочете бути схожим.

3. «Це здорово!»

Зараз хто-небудь з вас вийде і скаже про будь-своєму вмінні чи таланті, наприклад «Я вмію танцювати», «Я вмію стрибати через калюжі», «Я вмію розповідати страшилки». У відповідь всі повинні хором відповідати «Це здорово!» і одночасно піднімати вгору великий палець.

  1. Фіксування у щоденнику Правил толерантної поведінки

 

Правила життя у шкільному середовищі

1.                Передбачай наслідки своїх вчинків.

2.                Обирай такі розваги, які не ображають гідності інших дітей.

3.                Намагайся уникати сварок і бійок.

Бійка залишає свої «сліди»: подряпини, синці, ґулі, зіпсований настрій, образу.

4.                Захищайся словами, а не кулаками. Бійку розпочинає той, хто не може стримати свої емо­ції, не знаходить потрібних слів, щоб переконати співрозмовника.

5.                Завжди вітайся зі знайомими та дорослими.

6.                Дбай про своїх друзів, піклуйся про їхнє здоров'я.

7.                Чемно розмовляй не тільки зі старшими, а й з молодшими та ровесниками.

8.                Доброзичливість допоможе тобі потоваришувати з одноклас­никами.

9.                Радій успіхам товариша, разом з ним переживай невдачі.

10.           Не гнівайся, коли програєш у грі.

IV. Підсумок заняття

Категорія: Виховна робота | Додав: Lightning
Переглядів: 2028 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar