Головна » Методична скарбничка » Виховна робота » Виховна робота |
25.08.2017, 15:24 | |
Перший урок – 2017
Тема: З Україною в серці Мета: збагачувати і закріплювати знання дітей про свою Батьківщину, про державні та народні символи України. Розвивати стійку тривалу увагу, уяву, образне мислення, словниковий запас, зв’язне мовлення учнів. Сприяти формуванню у дітей гордості за Батьківщину, поваги до видатних українців. Виховувати почуття патріотизму. Тип уроку: урок-вікторина Список використаних матеріалів: https://pustunchik.ua/ua/checkyourself/viktoriny/viktoryna-pro-ukrainu http://rama.com.ua/ukrayina-nadzvichayna-30-neymovirnih-faktiv-pro-ukrayinu-yaki-nihto-ne-znav/ Обладнання: презентація «З Україною в серці», мультфільми «Це наше і це твоє. Рамкові вулики», «Це наше і це твоє. Легендарні обереги - наші!», відеосюжет «Трембіта. Чи знаєте ви, що», фішки для вікторини, музична пауза «Україно, ми твоя надія» Хід уроку: І. Організаційний момент ІІ. Сприйняття і усвідомлення знань учнів Шановні другокласники! Вітаю вас із початком нового навчального шляху. І, як і минулого року, ми розпочнемо розмову із щирої вдячності за те, що народилися та проживаємо у найкращій країні світу – Україні. Україна займає почесне місце у серці кожного українця: маленького хлопчика із залитої сонцем пісочниці, романтичної білявки у вишиванці, і серйозного дядечка з кейсом у руці. Любити, знати історію та звичаї своєї Батьківщини – святий обов’язок усіх її жителів. Україна – це надзвичайна країна, якою варто пишатися. Ось лише декілька причин на те:
(Перегляд мультфільму «Це наше і це твоє. Рамкові вулики»)
(Перегляд відео сюжету «Трембіта. Чи знаєте ви, що…»
- Які почуття переповнюють вас, коли ви чуєте такі розповіді про Україну? - Яка інформація була для вас найнесподіванішою? - Як ви гадаєте, чи добре ви знаєте свою Батьківщину? ІІІ. Оголошення теми та завдань уроку - Після короткої музичної паузи ми дізнаємось, наскільки добре ви знаєте українську народну творчість та народні символи України. Музична пауза «Україно, ми твоя надія» ІV. Вікторина про Україну Класний колектив ми поділимо на три команди: «Калинка», «Ромашка», «Барвінок». За кожну правильну відповідь команда отримає одну фішку. Виграє та команда, яка набере найбільшу кількість фішок. Гра №1 «Хвостики» Перший наш конкурс – закінчи українське прислів’я. Завдання: 1. Хліб, сіль їж, а… (правду ріж) 2. Слово не горобець… (вилетить не спіймаєш) 3.Ранні пташки росу п’ють… (а пізні сльози ллють) 4. Праця годує а… (лінь марнує) 5. Гостре словечко… (коле сердечко) 6. Хочеш їсти калачі… (не сиди на печі) Гра №2 Відео-гейм Подивіться, будь ласка, на рослини, які зображені на слайдах. Назвіть їх, адже вони з давніх-давен складалиоснову в українського віночка – одного з найсильніших українських оберегів. Всього у вінку могло бути до 12 різних квіток та зілля. Кожна рослина мала своє значення. (Мак, ромашка, соняшник, волошки, мальва, цвіт вишні та яблуні, калина, хміль, польовий дзвіночок, лілея, листя дуба, барвінок.) Українці мають і інші предмети-обереги, які за давніми повірями захищали родини та оселі від негараздів. Отож, увага на екран. (Перегляд мультфільму «Це наше і це твоє. Легендарні обереги - наші!» Гра №3 «Заморочки з бочки»А зараз пропонуємо командам позмагатися у відгадуванні загадок 1. Сам у церкві не буває, а других туди зазиває. ( Дзвін) 2. В лісі вирізана, гладенько витесана, Співає, заливається, як називається? (Сопілка) 3. Маленький, сіренький, по гаях літає, уночі співає. (Соловей) 4. Які ноги заввишки, такий ніс завдовжки. (Лелека) 5. Як дерево називається, що влітку в білий пух одягається? ( Тополя) 6.Проливала дрібні сльози молода дівиця. Полоскала довгі коси у чистій водиці. (Верба) Гра №4 «Далі, далі, далі»Командам необхідно дати якомога більше відповідей на поставлені запитання за 2 хвилини. Якщо відповіді немає, потрібно сказати слово «Далі». Запитання для І команди 1. Як називали українського воїна-захисника? (Козак) 2. Як називається Державний Герб України? (Тризуб) 3. Птах – народний символ України, що будує гніздо над вікнами. (Ластівка) 4. Найбільша річка України (Дніпро) 5. Козацькі штани (Шаровари) 6. Столиця України (Київ) Запитання для ІІ команди 1. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь) 2. Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий) 3. Назвіть найурочистішу українську пісню (Гімн) 4. Найвідоміший український поет (Тарас Шевченко) 5. Народний символ України – птах, що має довгі ноги та довгий дзьоб (Лелека) 6. Кривий ніж, зброя козаків (Шабля) Запитання для ІІІ команди 1. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка) 2. Дерево, яке росте на березі водойм. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил. (Верба) 3. Кущ з гронами червоних ягід, оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди. (Калина) 4. Виріб з тіста, найголовніший на столі українців (Хліб) 5. Чим прикрашають голову українські дівчата. (Вінок) 6. Вишитий національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник) V. Підсумок вікторини Ось і завершилася наша вікторина про Україну. Сьогодні ми з вами ще раз пригадали українські звичаї і традиції, символи нашої держави. Бо знати та пам’ятати це потрібно, тому що ми з вами живемо в Україні, нашому рідному краї. А велика, священна і прекрасна любов до Батьківщини жила, живе і житиме в усіх чесних і щирих серцях. Любіть Україну у сні й наяву, Вишневу свою Україну, Красу її вічно живу і нову, І мову її солов'їну. Володимир Сосюра - Давайте ж підрахуємо фішки та визначимо переможця змагань. VІ. Екскурсія до шкільної алеї слави Упродовж всієї історії свого існування Україні доводиться боротися за волю та незалежність з різними ворогами. Ось і зараз на Сході країни точиться неоголошена війна. Грізну навалу недругів стримують відважні українські бійці. Серед них є і наші земляки. На жаль, дехто з них назавжди залишаються жити у нашій пам’яті. Зараз я пропоную усім підвестися, стати парами та вирушити до шкільної алеї слави, щоб вшанувати пам'ять загиблих воїнів хвилиною мовчання та покласти квіти до меморіалу. VІІ. Підсумок уроку | |
Переглядів: 545 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |