Вівторок, 07.05.2024, 13:28
Вітаю Вас, Гість
Головна » Джерело ідей » Педагогічні поради

Бліц-тест визначення способів пізнання у дитини 5-6 років

БЛІЦ-ТЕСТ «ВИЗНАЧЕННЯ СПОСОБУ ПІЗНАННЯ У ДІТЕЙ 5-6 РОКІВ»

Читаючи цей тест, відмічайте риси, що прита­манні вашій дитині. Потім підсумуйте результати і порівняйте. Як правило, одне з визначень — гля­дач, слухач або діяч — збере найбільшу кількість відміток. Визначення, що отримало найбільшу кількість відміток, і обумовлює той спосіб пізнання, який найбільше відповідає вашій дитині.

1. Спілкування. Якщо моя дитина хоче щось сказа­ти, то...

  • ...Вона говорить, використовуючи найпростіші звороти мови.
  • ...Вона неправильно вимовляє деякі слова та звуки.
  • ...Вона пропускає прислівники і прийменники

Глядач

  • ...Вона використовує такі ж звороти мови, що й дорослі.
  • ...Вона використовує граматично пра­вильні речення.
  • ... Вона розповідає ретельно проду­мані історії

Слухач

  • ...Її мову важко зрозуміти.
  • ...Вона говорить короткими, грама­тично неправильними реченнями.
  • ...Вона прагне зобразити події, замість того, щоб розповісти про них

Діяч

2. Улюблені іграшки та вільний час. Коли моя дитина грається, то вона...

  • ...Віддає перевагу головоломкам і настільним іграм.
  • ...Насолоджується комп’ютерними іграми або іграми з калькулятором.
  • ...Пізнає нові речі, спостерігаючи

Ілядач

  • ...Любить слухати аудіозаписи.
  • ...Любить книги і гру фантазії.
  • ...Навчається нового, читаючи інструкції

Слухач

  • ...Любить гратися на свіжому повітрі.
  • ...Насолоджується перебуванням у басейні, на катку або гірці.
  • ...Майже кожній іграшці знаходить повноцінне застосування

Діяч

3. Складні рухові навички. Коли моя дитина почи­нає щось робити руками, то...

  • ...Вона пише старанно.
  • ...Вона легко вирізує, розфарбовує, склеює.
  • ...Її художні вироби дуже охайні та красиві

Глядач

  • ...Вона пише досить непогано.
  • ...Під час роботи вона розмовляє сама до себе.
  • ...Її художні вироби досить приваб­ливі

Слухач

  • ...їй дуже важко писати.
  • ...Багато букв і цифр у неї виходять спотвореними.
  • .. .Її художні роботи дуже брудні

Діяч

4. Прості рухові навички. Коли моя дитина почи­нає рухатись, то...

  • ...Настільні ігри вона вважає кращими за ігри на свіжому повітрі.
  • ...Любить бадмінтон, оскільки ця гра дуже добре їй вдається.
  • ...Любить ігри з чітко встановленими правилами

Глядач

  • ...Вона більше розмовляє, ніж грає.
  • ...Віддає перевагу іграм, що вимага­ють вербального спілкування.
  • ...Під час будь-якої діяльності роз­мовляє сама із собою

Слухач

  • ...Ігри на свіжому повітрі вважає кра­щими за настільні ігри.
  • ...Дуже добре координована.
  • ...Не ходить спокійно, а ніби носиться

Діяч

5. Суспільні навички. Коли моя дитина знаходить­ся в оточенні інших дітей, то вона...

• ...Навіть у натовпі залишається самотньою

Глядач

  • ...Перш ніж взяти участь у грі, сте­жить за тим, як грають інші.
  • ...Повільно звикає до нових людей

Глядач

  • ...Буквально розквітає у колі друзів.
  • ...Може заважати під час занять

у класній кімнаті, оскільки дуже бага­то розмовляє.

  • ...Часто відповідає за інших і пово­диться дещо зверхньо

Слухач

  • ...Товариська, але не дуже балакуча.
  • ...Може викликати занепокоєння, оскільки під час занять у класі зава­жає своїм сусідам.
  • ...Любить бешкетувати

Діяч

6. Емоції. Коли мою дитину щось турбує, то вона...

  • ...Взагалі не дуже емоційна.
  • ...Починає турбуватися, відчуваючи стурбованість інших

Глядач

  • ...Вільно розповідає про свої відчуття.
  • ...Може піти на конфронтацію

з іншими з приводу своїх відчуттів

Слухач

  • ...Емоційно залежна і легко обра­жається.
  • ...Коли її закликають до порядку, то реагує гнівно, не соромлячись і не каючись

Діяч

7. Пам’ять. Коли моя дитина вчиться, то вона...

  • ...Може відтворювати букви і цифри по пам’яті.
  • ...Пам’ятає про те, що їй показували

Глядач

  • ...Краще за все навчається, заучуючи напам’ять.
  • ...Знає звуки, що відповідають літе­рам абетки

Слухач

  • ...Погано запам’ятовує.
  • ...Легко відволікається

Діяч

8. Шкільні навички. Коли моя дитина знаходиться в класній кімнаті, то...

  • ...Стежить за охайністю свого одягу.
  • ...Стежить за чистотою свого робочо­го місця.
  • ...У вільний час віддає перевагу кон­структорам, головоломкам, різним видам мистецтва та ремесел.
  • ...Поволі звикає до нової ситуації

Глядач

  • ...Її зовнішній вигляд не дуже бруд­ний, але й не дуже охайний.
  • ...їй доводиться нагадувати про те, щоб вона прибрала своє робоче місце.
  • ...Вона уважна й слухняна.
  • ...Вона виконує соло в більшості дис­кусій і часто говорить вихователю про чиюсь неправильну поведінку

Слухач

  • ...Вона абсолютно не піклується про свій зовнішній вигляд і частенько

є вельми забрудненою.

  • ...Працює в оточенні щонайповнішо­го безладу, здатна переворушити своє робоче місце за кілька хвилин.

° ...Виявляє велику активність під час ігор.

  • ...Якщо вимушена сидіти на одному місці, то буквально корчиться і зви­вається

Діяч

Отже, уроджені пізнавальні здібності дитини впливають на те, що, як і наскільки швидко во­на пізнає. Якщо тактовно не втрутитися, то нерівномірність навичок, що складають інте­лектуальну базу, буде поглиблюватися, і в дитини виникнуть проблеми у навчанні. Якраз на врахуванні рівномірності розвитку навичок, а також на їх перевагах і будуються сучасні методики розвитку лабільності інтелекту, тобто здатності до навчання.

Вправи і завдання нашого посібника саме й підібрано таким чином, щоб гармонізувати розвиток навичок пізнання у дитини:

  •  для розвитку навичок слухача до переважної більшості завдань складено віршики, що мі­стять основний зміст і послідовність виконання відповідного завдання;
  •  для розвитку навичок глядача завдання і вправи оформлено наочно;
  •  для розвитку навичок діяча передбачено вправи на розвиток моторики (домалювати, з’єднати, зафарбувати, скласти тощо).

Рівномірне поєднання завдань у виконанні інтелектуальних вправ сприятиме розвитку комбі­нованого способу пізнання, який забезпечує високу здатність дитини до навчання.

М. П. Андрусенко, С. В. Пєхарєва, Н. А. Горошко

Категорія: Педагогічні поради | Додав: Lightning (20.12.2014)
Переглядів: 667 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar